Az online vásárlás soha nem lesz már ugyanaz a koronavírus-járvány után, hiszen mindenki életében nagy változást hozott a koronavírus megjelenése. 2021-ben már sokan nem úgy dolgozunk, korlátok között élünk, és a vállalkozások közül is sokan túlélésre rendezkedtek be.

Az ENSZ „COVID-19 és az e-kereskedelem” című felmérése során megvizsgálták, hogyan változtak meg a fogyasztók online vásárlási, illetve digitális szokásai a pandémia hatására.

A felmérés Brazíliára, Kínára, Németországra, Olaszországra, a Koreai Köztársaságra, az Orosz Föderációra, Dél-Afrikára, Svájcra, valamint Törökországra terjedt ki.

Hogyan változtak az online vásárlási szokások globálisan?

A felmérésből kiderül az, hogy az online vásárlások 6-10%-kal növekedtek a legtöbb termékkategóriában, viszont az is megfigyelhető, hogy a fogyasztók kevesebbet költöttek vásárlásaik során.

A legnagyobb változás az élelmiszerek online vásárlásában következett be, de a legtöbb nyereséget például az elektronikai cikkeket, kertészkedés / barkácsolási termékeket, végül, de nem utolsósorban a gyógyszeripari termékeket értékesítő vállalkozások érték el.

unctad.org

Forrás: unctad.org

A turizmus és az utazási szektor szenvedte el a legnagyobb visszaesést, mivel az online vásárlóra jutó átlagos kiadások 75% -kal csökkentek.

A nők és a felsőfokú végzettségűek jobban növelték online vásárlásaik számát a felmérés szerint. Ha a korosztályokat vizsgáljuk, akkor a 25–44 évesek között növekedett a legerősebben az online vásárlói kedv, a fiatalabb korosztályhoz viszonyítva.

A koronavírus járvány ideje alatt az online vásárlás növekedése országonként eltérő. A legnagyobb növekedés Kínában és Törökországban tapasztalható, míg Svájcban és Németországban kisebb a növekedés, hiszen ezekben az országokban már előrébb járnak az e-kereskedelemben a cégek.

Mi változott az európai online vásárlási szokásokban?

A német PWC.de adatai alapján a városokban élő európai fogyasztók több mint 28% -a online szerzi be az élelmiszereket, ami 10% -os növekedést mutat a pandémiát megelőző időszakhoz képest. Az is érdekes adat, hogy az online élelmiszereket vásárlók többsége jelentősen megnövelte kosarának méretét.

A német élelmiszer webáruházakból vásárlók 52% – a többet vásárolt a lezárás során, míg a francia, spanyol és olasz fogyasztók 70% -a vásárolt többet.

pwc.de

Forrás: pwc.de

Azoknak a fogyasztóknak a 80% -a, akik a világjárvány idején kaptak rá az élelmiszerek online beszerzésére, továbbra is az online vásárlást részesítik előnyben a jövőben. Az is kiderült a felmérésből, hogy az új vásárlók pozitív tapasztalatokat szereztek a házhozszállítás kényelméről és a gyors kiszállítással kapcsolatban.

Mi várható az elkövetkezendő hónapokban?

Az európai lakosság nagy része a kijárási korlátozások hatására átértékelte vásárlási szokásait, hiszen a fogyasztónak szembesülnie kellet azzal, hogy a válság idején csökkentenie kellett a kiadásait. Ezért ma már az internetes vásárlók jóval tudatosabban és kevesebbet vásárolnak.

Az előrejelzések is azt mutatják, hogy a világjárvány e-kereskedelemre gyakorolt hatása tartós lesz. Ebből pedig az következik, hogy a legtöbb vállalkozásnak érdemes lesz fizikai boltja mellett webáruházat is indítania a negatív hatások ellensúlyozására. Különösen igaz ez az élelmiszer kereskedők esetében.

Nem vagy tisztában azzal, hogyan indíts webáruházat 2021-ben? Keress bennünket, és segítünk az elindulásban!

Felveszem veletek a kapcsolatot!

Berta Gergő
06 30 386 2627
gergo.berta@maximumbusiness.hu