Ma már minden cégnek kötelező jelen lennie a közösségi médiában. A Facebookra ez pedig különösen igaz, hiszen a magyar internetezők több mint 80%-a rendszeresen használja. De hogyan hozhatjuk ki belőle a legtöbbet?
A válasz egyszerű: használjuk a profi eszközöket.
Nézzük meg, mit tud a Facebook Business fiók, és miért olyan hasznos.
Mit jelent pontosan a Facebook Business fiók?
A Facebook Business fiók (vagy ahogy most hívják: Meta Business Suite) egy olyan kezelőfelület, amit kifejezetten cégeknek fejlesztettek. Ezen keresztül egyszerre tudjuk kezelni a Facebook és Instagram oldalainkat, vagyis minden Meta-platformos megjelenésünket intézhetjük.
A legnagyobb különbség a sima profilokhoz képest, hogy itt olyan extra funkciókat kapunk, amiket kifejezetten üzleti célokra terveztek. Ilyenek például a részletes statisztikák, a célzási lehetőségek, a csapatmunka-funkciók és a hirdetéskezelő.
Miért éri meg Business fiókot használni?
A sima profil és oldal sok mindenben korlátozott – ezeket pedig a business fiókkal tudjuk átlépni. Nézzük a legfontosabb előnyöket:
Együtt dolgozhat rajta a csapat
A business fiók egyik nagy előnye, hogy egyszerre többen is kezelhetik, és pontosan meghatározhatjuk, ki milyen feladatokat végezhet. Beállíthatjuk, hogy ki posztolhat, ki válaszolhat az üzenetekre, és ki intézheti a hirdetéseket.
Ez különösen jól jön, ha marketingügynökséggel dolgozunk, vagy ha a csapat több tagja is részt vesz a közösségi média kezelésében.
Minden platformot egy helyen kezelhetünk
A Business fiókkal egy helyről tudjuk kezelni a Facebook oldalunkat, az Instagram profilunkat, sőt, még a WhatsApp Business fiókunkat is. Így sokkal kevesebb időt kell adminisztrációval töletnünk.
Részletes adatok a teljesítményről
A business fiók egyik legnagyobb előnye, hogy rengeteg hasznos adatot láthatunk benne.
Pontosan követhetjük például azt, hogy:
- Kik követnek minket (életkor, nem, hol élnek)
- Mikor vannak fent a platformon
- Melyik posztjaink működnek a legjobban
- Hogyan fejlődik az oldalunk idővel
Hogyan hozzunk létre Business fiókot?
Szerencsére egy üzleti fiók létrehozása nem bonyolult, de azért néhány dologra érdemes figyelnünk.
Íme a lépések:
Business Manager fiók létrehozása:
- Látogassunk el a business.facebook.com oldalra.
- Kattintsunk a „Fiók létrehozása” gombra.
- Adjuk meg a vállalkozás nevét, a saját nevedet és egy üzleti e-mail címet.
- Kattintsunk a „Tovább” gombra, majd adjuk meg a vállalkozás adatait, például a címet és a telefonszámot.
- Kattintsunk a „Küldés” gombra a folyamat befejezéséhez.
Facebook oldal hozzáadása:
- A Business Manager felületén navigáljunk a „Vállalkozás beállításai” menüpontra.
- A bal oldali menüben válasszuk a „Fiókok” alatt az „Oldalak” lehetőséget.
- Kattintsunk a „Hozzáadás” gombra, majd válasszuk az „Oldal megadása” opciót.
- Adjuk meg a Facebook oldal nevét vagy URL-jét, és kattintsunk az „Oldal hozzáadása” gombra.
Ha még nincs Facebook oldalunk, itt létrehozhatunk egy újat az „Új oldal létrehozása” opcióval. (Arról pedig, hogyan kell promózni a Facebook oldalunkat, a linkre kattintva lehet részletesebben olvasni.)
Hirdetési fiók hozzáadása:
- A „Vállalkozás beállításai” menüben válasszuk a „Fiókok” alatt a „Hirdetési fiókok” lehetőséget.
- Kattintsunk a „Hozzáadás” gombra, majd válasszuk az „Új hirdetési fiók létrehozása” opciót.
- Adjuk meg a hirdetési fiók nevét, majd válasszuk ki az időzónát és a pénznemet.
- Kattintsunk a „Tovább” gombra, és rendeljük hozzá a hirdetési fiókot a vállalkozásodhoz.
Felhasználók és jogosultságok kezelése:
- A „Vállalkozás beállításai” menüben válasszuk a „Felhasználók” alatt a „Személyek” lehetőséget.
- Kattintsunk a „Hozzáadás” gombra, és adjuk meg annak a személynek az e-mail címét, akit hozzá szeretnénk adni.
- Válasszuk ki a megfelelő hozzáférési szintet (alkalmazotti vagy adminisztrátori), majd kattintsunk a „Tovább” gombra.
- Rendeljük hozzá a felhasználót az oldalakhoz és hirdetési fiókokhoz, majd kattintsaunk a „Meghívás” gombra.
Mindössze ennyi az egész.
Fontos beállítások, amiket ne hagyjunk ki
A Facebook business fiókban sok mindent be lehet állítani, de néhány dolog különösen fontos, ha tényleg hatékonyan szeretnénk használni.
Üzleti eszközök összekapcsolása
A Business Suite-ban különböző hasznos eszközöket köthetünk össze, például:
- Követőkódot (pixelt) a weboldalunkhoz, hogy lássuk, ki látogat át
- Termékkatalógust, hogy mindig naprakészek legyenek az áraink
- Ügyfélkezelő rendszert az érdeklődők követéséhez
- Külső programokat, mint például a Mailchimp vagy a Shopify
Automatikus válaszok beállítása
Nagyon fontos, hogy gyorsan válaszoljunk az ügyfeleknek. A business fiókban beállíthatunk:
- Automatikus köszöntő üzeneteket
- Válaszokat a gyakori kérdésekre
- Értesítést, ha épp nem vagyunk elérhetőek
- Előre megírt válaszokat a visszatérő kérdésekre
Hirdetési fiók létrehozása
A Facebook-hirdetésekhez szükségünk van egy hirdetési fiókra is (ahogy ezt már feljebb is említettük).
Itt tudjuk ugyanis beállítani azt, hogy:
- Hogyan fizetünk
- Mennyit költhetünk naponta vagy havonta
- Kiket szeretnénk elérni
- Milyen típusú hirdetéseket használunk gyakran
Honnan tudjuk, hogy hatékonyan használjuk a Facebook business fiókunkat?
Fontos, hogy rendszeresen nézzük, mennyire működik jól az oldalunk. Ezeket a számokat érdemes figyelni:
Aktivitási arány
Ez mutatja meg, hogy az emberek mennyire reagálnak a posztjainkra – lájkolják, kommentelik vagy megosztják-e őket. A magyar kis- és középvállalkozásoknál az átlag 3,2% körül van – ha ennél magasabb számokat látunk, az már kifejezetten jó.
Válaszadási sebesség
A business fiókban láthatjuk, átlagosan mennyi idő alatt válaszolunk az üzenetekre. Ma már az emberek 76%-a azt várja, hogy 4 órán belül kapjon választ, és 42%-uk már 1 órán belül szeretne választ kapni.
Vásárlási arány
Ha webshopunk van, a Facebook követőkóddal (pixellel) mérhetjük, hogy a Facebook-oldalunkról érkező látogatók közül hányan vásárolnak vagy regisztrálnak. Az online shopokban általában a látogatók 1,8-2,2%-a vásárol is, de ez az érték nagyban függ attól, mit árulunk, illetve milyen a weboldalunk felépítése.
A Facebook business fiók ma már alapszükséglet minden olyan cégnek, amely komolyan veszi az online jelenlétet. Az elemzési lehetőségek, a jogosultságkezelés, és a platformok összekapcsolása mind olyan előnyök, amikkel jelentősen megelőzhetjük a versenytársainkat.
Ne féljünk kísérletezni, folyamatosan mérni és finomítani a beállításainkat. A digitális marketingben az a siker kulcsa, hogy folyamatosan tanuljunk és alkalmazkodjunk – és ehhez a Facebook business fiók remek eszköz.