Ma már minden cégnek kötelező jelen lennie a közösségi médiában. A Facebookra ez pedig  különösen igaz, hiszen a magyar internetezők több mint 80%-a rendszeresen használja. De hogyan hozhatjuk ki belőle a legtöbbet? 

A válasz egyszerű: használjuk a profi eszközöket. 

Nézzük meg, mit tud a Facebook Business fiók, és miért olyan hasznos.

Mit jelent pontosan a Facebook Business fiók?

A Facebook Business fiók (vagy ahogy most hívják: Meta Business Suite) egy olyan kezelőfelület, amit kifejezetten cégeknek fejlesztettek. Ezen keresztül egyszerre tudjuk kezelni a Facebook és Instagram oldalainkat, vagyis minden Meta-platformos megjelenésünket intézhetjük.

A legnagyobb különbség a sima profilokhoz képest, hogy itt olyan extra funkciókat kapunk, amiket kifejezetten üzleti célokra terveztek. Ilyenek például a részletes statisztikák, a célzási lehetőségek, a csapatmunka-funkciók és a hirdetéskezelő.

Miért éri meg Business fiókot használni?

A sima profil és oldal sok mindenben korlátozott – ezeket pedig a business fiókkal tudjuk átlépni. Nézzük a legfontosabb előnyöket:

Együtt dolgozhat rajta a csapat

A business fiók egyik nagy előnye, hogy egyszerre többen is kezelhetik, és pontosan meghatározhatjuk, ki milyen feladatokat végezhet. Beállíthatjuk, hogy ki posztolhat, ki válaszolhat az üzenetekre, és ki intézheti a hirdetéseket. 

Ez különösen jól jön, ha marketingügynökséggel dolgozunk, vagy ha a csapat több tagja is részt vesz a közösségi média kezelésében.

Minden platformot egy helyen kezelhetünk

A Business fiókkal egy helyről tudjuk kezelni a Facebook oldalunkat, az Instagram profilunkat, sőt, még a WhatsApp Business fiókunkat is. Így sokkal kevesebb időt kell adminisztrációval töletnünk. 

Részletes adatok a teljesítményről

A business fiók egyik legnagyobb előnye, hogy rengeteg hasznos adatot láthatunk benne. 

Pontosan követhetjük például azt, hogy:

  • Kik követnek minket (életkor, nem, hol élnek)
  • Mikor vannak fent a platformon
  • Melyik posztjaink működnek a legjobban
  • Hogyan fejlődik az oldalunk idővel

facebook business fiók létrehozása

Hogyan hozzunk létre Business fiókot?

Szerencsére egy üzleti fiók létrehozása nem bonyolult, de azért néhány dologra érdemes figyelnünk. 

Íme a lépések:

Business Manager fiók létrehozása:

  • Látogassunk el a business.facebook.com oldalra.
  • Kattintsunk a „Fiók létrehozása” gombra.
  • Adjuk meg a vállalkozás nevét, a saját nevedet és egy üzleti e-mail címet.
  • Kattintsunk a „Tovább” gombra, majd adjuk meg a vállalkozás adatait, például a címet és a telefonszámot.
  • Kattintsunk a „Küldés” gombra a folyamat befejezéséhez.

Facebook oldal hozzáadása:

  • A Business Manager felületén navigáljunk a „Vállalkozás beállításai” menüpontra.
  • A bal oldali menüben válasszuk a „Fiókok” alatt az „Oldalak” lehetőséget.
  • Kattintsunk a „Hozzáadás” gombra, majd válasszuk az „Oldal megadása” opciót.
  • Adjuk meg a Facebook oldal nevét vagy URL-jét, és kattintsunk az „Oldal hozzáadása” gombra.

Ha még nincs Facebook oldalunk, itt létrehozhatunk egy újat az „Új oldal létrehozása” opcióval. (Arról pedig, hogyan kell promózni a Facebook oldalunkat, a linkre kattintva lehet részletesebben olvasni.)

Hirdetési fiók hozzáadása:

  • A „Vállalkozás beállításai” menüben válasszuk a „Fiókok” alatt a „Hirdetési fiókok” lehetőséget.
  • Kattintsunk a „Hozzáadás” gombra, majd válasszuk az „Új hirdetési fiók létrehozása” opciót.
  • Adjuk meg a hirdetési fiók nevét, majd válasszuk ki az időzónát és a pénznemet.
  • Kattintsunk a „Tovább” gombra, és rendeljük hozzá a hirdetési fiókot a vállalkozásodhoz.

Felhasználók és jogosultságok kezelése:

  • A „Vállalkozás beállításai” menüben válasszuk a „Felhasználók” alatt a „Személyek” lehetőséget.
  • Kattintsunk a „Hozzáadás” gombra, és adjuk meg annak a személynek az e-mail címét, akit hozzá szeretnénk adni.
  • Válasszuk ki a megfelelő hozzáférési szintet (alkalmazotti vagy adminisztrátori), majd kattintsunk a „Tovább” gombra.
  • Rendeljük hozzá a felhasználót az oldalakhoz és hirdetési fiókokhoz, majd kattintsaunk a „Meghívás” gombra.

Mindössze ennyi az egész. 

Fontos beállítások, amiket ne hagyjunk ki

A Facebook business fiókban sok mindent be lehet állítani, de néhány dolog különösen fontos, ha tényleg hatékonyan szeretnénk használni.

Üzleti eszközök összekapcsolása

A Business Suite-ban különböző hasznos eszközöket köthetünk össze, például:

  • Követőkódot (pixelt) a weboldalunkhoz, hogy lássuk, ki látogat át
  • Termékkatalógust, hogy mindig naprakészek legyenek az áraink
  • Ügyfélkezelő rendszert az érdeklődők követéséhez
  • Külső programokat, mint például a Mailchimp vagy a Shopify

Automatikus válaszok beállítása

Nagyon fontos, hogy gyorsan válaszoljunk az ügyfeleknek. A business fiókban beállíthatunk:

  • Automatikus köszöntő üzeneteket
  • Válaszokat a gyakori kérdésekre
  • Értesítést, ha épp nem vagyunk elérhetőek
  • Előre megírt válaszokat a visszatérő kérdésekre

Hirdetési fiók létrehozása

A Facebook-hirdetésekhez szükségünk van egy hirdetési fiókra is (ahogy ezt már feljebb is említettük). 

Itt tudjuk ugyanis beállítani azt, hogy:

  • Hogyan fizetünk
  • Mennyit költhetünk naponta vagy havonta
  • Kiket szeretnénk elérni
  • Milyen típusú hirdetéseket használunk gyakran

Honnan tudjuk, hogy hatékonyan használjuk a Facebook business fiókunkat?

Fontos, hogy rendszeresen nézzük, mennyire működik jól az oldalunk. Ezeket a számokat érdemes figyelni:

Aktivitási arány

Ez mutatja meg, hogy az emberek mennyire reagálnak a posztjainkra – lájkolják, kommentelik vagy megosztják-e őket. A magyar kis- és középvállalkozásoknál az átlag 3,2% körül van – ha ennél magasabb számokat látunk, az már kifejezetten jó.

Válaszadási sebesség

A business fiókban láthatjuk, átlagosan mennyi idő alatt válaszolunk az üzenetekre. Ma már az emberek 76%-a azt várja, hogy 4 órán belül kapjon választ, és 42%-uk már 1 órán belül szeretne választ kapni.

Vásárlási arány

Ha webshopunk van, a Facebook követőkóddal (pixellel) mérhetjük, hogy a Facebook-oldalunkról érkező látogatók közül hányan vásárolnak vagy regisztrálnak. Az online shopokban általában a látogatók 1,8-2,2%-a vásárol is, de ez az érték nagyban függ attól, mit árulunk, illetve milyen a weboldalunk felépítése.

A Facebook business fiók ma már alapszükséglet minden olyan cégnek, amely komolyan veszi az online jelenlétet. Az elemzési lehetőségek, a jogosultságkezelés, és a platformok összekapcsolása mind olyan előnyök, amikkel jelentősen megelőzhetjük a versenytársainkat.

Ne féljünk kísérletezni, folyamatosan mérni és finomítani a beállításainkat. A digitális marketingben az a siker kulcsa, hogy folyamatosan tanuljunk és alkalmazkodjunk – és ehhez a Facebook business fiók remek eszköz.