Lendületben a hazai e-kereskedelem

Az Árukereső.hu és a GKI Digital legfrissebb Online Kiskereskedelmi Index jelentéséből az derül ki, hogy a járvány hatására tavaly hirtelen hatalmasat bővülő online kiskereskedelem képes volt megtartani a lendületét a 2021 év első hat hónapjának eredményei alapján. Ráadásul a növekedés motorja továbbra is a rendelési gyakoriság növekedése.

Nézzük a tényeket:

2021 első félévében 30%-os bővülés mellett bruttó 494 milliárd forintos belföldi forgalmat bonyolított a magyar online kiskereskedelmi piac.

Ezen belül az első három hónap forgalma 43,7%-kal múlta felül a 2020-as első negyedév forgalmát, ami kiugrónak számít.

A második negyedév bázisát már a vásárlási láz alakította, ennek ellenére a növekedés így is elérte a 21%-ot.

Jelentősen bővült az online tranzakciók – vagyis a webáruházakban leadott megrendelések – száma, mely 32,4%-os növekedést követően közel 27,9 millió darab teljesített belföldi online rendelést jelent.

gki felmérés

Forrás: gkidigital.hu

Emellett tovább nőtt az egy főre vetített vásárlási gyakoriság is, ami azt jelenti, hogy egy aktív vásárló átlagosan 17 rendelést ad le egy évben. Ebben az időszakban a kosárérték kisebb mértékű növekedését lehetett tapasztalni.

Érdekes tény az is, hogy a korlátozások feloldásának ellenére sem esett vissza számottevően az emberek online vásárlási kedve, melyhez persze hozzájárult a folyamatosan bővülő online termékkínálat is.

2021 első felében a műszaki cikkek mellett a napi élelmiszerek és az otthoni-, lakásfelszerelés-, valamint barkács cikkek is népszerűek voltak. A napi élelmiszerek és fogyasztási cikkek forgalma a tavalyi bázishoz képest közel 50%-ot bővült.

Ami pedig az otthonfelszerelés és a barkács cikkek forgalmát illeti itt: +35,7%-os a növekedés. Ez utóbbi területek bővüléséhez hozzájárult a kormány otthonfelújítási programja is.

Mi várható a 2021-es év hátralévő hónapjaiban?

Nehéz megjósolni a bővülés mértékét ebben az időszakban, hiszen a negyedik hullám és a kapcsolódó intézkedések ezúttal is nagyban befolyásolhatják az őszi, karácsonyi értékesítési számokat.

Azt azonban kijelenthetjük, hogy az eddig eredmények fényében a következő hónapokban is bizakodóak a webáruházak, továbbra is a tavalyi bázist meghaladó növekedés várható az online kiskereskedelemben.

Múltheti blogcikkünkhöz látogass el ide: A Google több lekérdezési adatot oszt meg a hirdetőkkel.

Berta Gergő
06 30 386 2627
gergo.berta@maximumbusiness.hu