Google lekérdezési adatok

A Google több lekérdezési adatot oszt meg a hirdetőkkel, miközben eltávolítja a régebbi keresési kifejezések adatait. Íme, amit a hirdetőknek tudniuk kell!

Ez a lépés majdnem egy évvel az eredeti döntés után jön, miután elkezdik elrejteni a keresési kifejezések adatait „jelentéktelen adatok” címszóval, amely lépést a hirdetők kritikával és frusztrációval fogadták.

A Google úgy véli, hogy a keresési kifejezések adatai személyes adatoknak minősülnek, de már dolgozik egy olyan megoldáson, amely javítaná a keresési kifejezések adatainak láthatóságát a hirdetők számára.

Mennyi keresési kifejezés adatot kaphatnak majd a hirdetők?

A Google becslései szerint a hirdetők átlagosan 6,5x több keresési kifejezés adathoz juthatnak majd hozzá.

Mikor láthatják majd a hirdetők a több adatot?

A mai naptól kezdve a hirdetők egyre több keresési kifejezés adatot fognak látni. Ráadásul a keresési kifejezések adatait – visszamenőleg 2021. február 1-ig – töltik fel a vonatkozó keresési kifejezésekhez.

A Google az adatvédelem javítására irányuló törekvései alapján döntött úgy, hogy eltávolítja a keresési kifejezések adatait, amelyek 2020. szeptember 1-jét megelőzően kerültek forgalomba. Ekkor vezették be a kezdeti adatvédelmi korlátozásokat a keresőkifejezések szabályozására. A 2020. szeptember 1-je előtti keresési kifejezések adatai 2022. február 1-ig állnak rendelkezésre.

Mi változott?

A Google azon dolgozik, hogy miként tudná megosztani az adatokat a hirdetőkkel, úgy, hogy közben betartja a szigorú adatvédelmi előírásokat, amelyek egységesek a fiók minden területén.

A Google tisztában van azzal, hogy a hirdetők több adatot akarnak. Ezért a következő hónapokban további adatokat kíván megosztani a Google Ads Statisztika oldalon annak érdekében, hogy a hirdetők megértsék, hogyan találnak rájuk az ügyfelek az internetes keresések során.

A Google nem volt hajlandó kommentálni a közelgő változások sajátosságait, de eredeti közleményükben megjegyezte, hogy a hirdetőknek lesz lehetőségük látni a teljesítményt növelő keresési kifejezéseket még akkor is, ha ezeket a lekérdezéseket a keresési kifejezések jelentésben elfedik.

Mit kell tenned hirdetőként?

  1. Először is töltsd le a 2020. szeptember 1-je előtti keresési adatokat a Google Ads fiókodból.
  2. Másodszor, nézd át a keresési kifejezések adatait 2021. február 1-jétől nézve mostanáig. Fésüld át a keresési kifejezéseket, mégpedig úgy, hogy tekintsd át azokat, amelyekhez esetleg nem jutottál hozzá, majd adj hozzá kulcsszavakat és a negatív kereséseket pedig zárd ki.

Ha valamiben elakadtál volna, akkor keresd Google Ads szakértőinket!

Felveszem veletek a kapcsolatot!

Berta Gergő

Berta Gergő
06 30 386 2627
gergo.berta@maximumbusiness.hu