PPC trendek 2021-ben

Hogy melyek lesznek a legfontosabb PPC marketing trendek az idei évben nehéz megjósolni, hiszen a 2020-as év sem volt egyszerű időszak a PPC-s szakemberek számára.

Tavaly senki sem tudta, és nem is tudta volna megjósolni, hogy 2020 folyamán a jelenleg is zajló koronavírus-járvány hatásaival fogunk foglalkozni, és ez még áthúzódik 2021-re is.

PPC szakembereink olyan trendekre hívják fel a figyelmet, mint az automatizálás, az automatizált PPC hirdetések, valamint a mobilra optimalizálás.

Remélhetőleg az idei év már nem lesz olyan hektikus az online marketing szakemberek számára, és megtudjuk tippelni a 2021-es év PPC trendjeit.

Tehát melyek lesznek a legfontosabb PPC trendek 2021-ben? Olvasd tovább!

PPC kampányok automatizálása

PPC-ben az automatizálás egyszerűen azt jelenti, hogy átadjuk a vezérlés legnagyobb részét a keresőmotor algoritmusainak. Ez azt teszi lehetővé számukra, hogy meghatározzák a legjobb módját annak, amit a PPC kampányokban célként kitűztünk.

Az automatizálás során lehet alkalmazni olyan automatikus ajánlattételi stratégiákat, mint a konverziók maximalizálása, vagy a cél-CPA beállítása. Be lehet állítani szabályokat, vagy szkripteket lehet alkalmazni a fiókban, amellyel a PPC specialista időt takaríthat meg az auditálás / optimalizálás / jelentéskészítés során.

Manuális ajánlattételi stratégia, vagy automatizálás?

Bár a szakemberek többsége még mindig a manuális ajánlattételt részesíti előnyben, az automatizálás jelentős időt takaríthat meg a PPC fiókok kezelése során, a manuális műveletekkel szemben. Például automatizálással elkerülhetjük az alul- vagy túllicitálást. 

Fontos azt is kiemelnünk, hogy az automatizálás bevezetése a PPC-be általában hatékonyabb kampányokhoz és jobb eredményekhez vezet. Az automatizálásnak azonban vannak korlátai is, hiszen nyilvánvaló veszélyt jelent az is, ha az algoritmusok átvesznek minden irányítást a Google ads fiókban.  

RSA hirdetések

Automatizált PPC hirdetés például az RSA (responsive search ads), amely egy reszponzív keresési hirdetés

Ebben az esetben a Google-nak több címsort- és leírásváltozatot tudunk megadni, az algoritmus pedig a legjobban teljesítő hirdetést jeleníti meg attól függően, hogy melyik változatnak a legmagasabb az átkattintási aránya (CTR-je ), kattintásainak a száma, és az általános elköteleződése.

Mobilra optimalizált weboldalak

Meglepődtél, hogy ezt is a 2021-es PPC trendekhez soroljuk? 

Ne csodálkozz, hiszen annak ellenére, hogy a mobil keresések száma évről-évre növekszik, még sok márkának a mai napig nincs mobil eszközökre is optimalizált weblapja – erről írnak is a SearchEngineJournal oldalán.

Konklúzió: 2021-ben arra számítunk, hogy PPC-ben az automatizálás tendenciája folytatódik, és a Google szinte arra kényszeríti a hirdetőket, hogy jobban támaszkodjanak a Google gépi tanulására, mint a PPC szakértők tudására. Bár az automatizálás valóban segítheti a kisebb hirdetőket, a nagyobb vállalatoknak sokkal kifinomultabb PPC hirdetési stratégiára lesz szükségük értékesítési céljaik elérése érdekében.

Ha te is bizonytalan vagy a PPC kampányaid megtervezése, beállítása, és optimalizálása tekintetében, akkor keresd PPC-s  munkatársunkat!

Felveszem veletek a kapcsolatot!

Berta Gergő
06 30 386 2627
gergo.berta@maximumbusiness.hu