Négy hasznos tipp ahhoz, hogy több vásárlód, ügyfeled legyen a keresőkből

A keresőoptimalizálás célja az, hogy a felhasználókat a weboldaladra terelje a keresőkből, de az organikus forgalom önmagában nem elég. Ugyanis a siker azon múlik, hogy ezekből a látogatókból, hogyan lesznek fizető ügyfelek, vásárlók.

Az interneten olvasható esettanulmányok szerint az organikus forgalomból származó konverziós arány 3% körül mozog, bár a legjobban konvertáló honlapok elérik a 10%-ot, vagy annál nagyobb százalékokat is.

Ne feledd, hogy a mai internetes felhasználók a weben keresnek rá a márkádra, általában célzott kereséseket végrehajtva. Te pedig azzal segíted őket a kereséseik során, hogy azt találják meg, amire éppen szükségük van.

Tehát nagyon fontos az első, pozitív benyomás a vállalkozásodról, hiszen ezáltal nagyobb valószínűséggel fognak vásárolni.

Most bemutatunk öt olyan technikát, amellyel könnyebben bemutathatod termékeidet a célközönségednek és több konvertáló vásárlód lesz az organikus forgalmadból.

Konverzió optimalizálás lépésről-lépésre

1. Ne hagyatkozz a márkaismertségre

A potenciális vásárló azért választja a weblapodat, mert egy pillanatra úgy tűnt, hogy megfelel az igényeinek, és nem azért, mert felismerte a márkádat. Emiatt a termék márka szerint kategorizált webshopok nehezebben kerülnek előre a Google találati listáján, mint azok a webáruházak, amelyek termék típus, vagy tulajdonságok alapján vannak kategorizálva.

Ebből is látszik, hogy a túlságosan márkaorientált webhelyek SEO rangsorolása nehézkesebb, mivel az emberek nagy többsége nem márkaneves kereséseket alkalmaz. Esetükben nehézkes az eligazodás a webhelyen a keresett termékek és információk között.

2. Emeld ki a promóciókat minden oldalon

Az ár fontos vásárlási szempont a legtöbb e-kereskedelmi szektorban – minél kisebb a márkád, annál fontosabb az ár.

Sajnos a legtöbb organikus látogató, aki a belső oldalakra érkezik lemarad a kezdőlapon feltüntetett kedvezményekről, vagy akciós ajánlatokról. Ez főleg ebben az időben fontos, amikor közeledik a karácsony. Valamilyen módon emeld ki ezeket az akciókat minden oldalon.

Használhatsz dinamikus, vagy statikus promóciós bannereket minden egyes oldal tetején, illetve pop-up-ot is, melyet szintén úgy állíthatsz be, hogy minden oldalon megjelenjen a látogatók számára. Ezzel is növelve a konverziós arányt, ösztönözve a látogatókat a vásárlásra.

Folyamatosan teszteld, melyik működik a legjobban a közönséged, és weboldalad kialakítása szempontjából.

karácsonyi vasárlás

3. Sugalld nekik, hogy jó helyen járnak

A kevésbé prominens márkáknak jobban ki kell emelniük a megbízhatóságot a webáruházukban, mint a nagyobb neveknek.

Ezekkel a lépésekkel te is kiépítheted a megbízhatóságot.

SSL tanúsítvány: Google rangsorolási tényező, és a biztonságos online vásárlás alapfeltétele a HTTPS beállítás megléte, amely azt sugallja a vásárlónak, hogy vásárláskor biztonságos körülmények között adhatja meg a bankkártya adatait az adott honlapon.

Rólunk szóló oldal: ezen az aloldalon tüntesd fel a kézzelfogható információkat a vállalkozásodról, például a céged neve, székhelye, adószáma, céjegyzékszáma, elérhetőségei stb.

Szimbólumok és logók: növelheted az eladásaidat, ha feltünteted weblapodon a Google 5 csillagos értékeléseket, Facebook értékeléseket, vagy valamelyik megbízható partnered céges logóját. A lokális keresőoptimalizálás szempontjából is nagyon fontosak az értékelések/vélemények.

Telefonszámod: a nagyobb márkák esetében elfogadható, ha a telefonszám a láblécben van feltüntetve. Azonban egy kisebb brand esetében egyértelműen tüntesd fel az elérhetőségeidet, azért mert így a vásárlók gyorsan felvehetik veled a kapcsolatot.

Élő chat funkció: a konverziók, eladások növelését nagyban segíti az azonnali online támogatás megléte, vagyis valamilyen élő chat felület alkalmazása. Egy ilyen funkció integrálásával a felhasználói élményt is egy magasabb szintre emelheted webhelyeden.

4. Segítsd vásárlóidat a kiválasztásban

A legtöbben akik a keresőkből az oldaladra kattintanak, semmilyen tapasztalattal nem rendelkeznek a márkáddal kapcsolatban.

Ezáltal nehezebben fognak választani a kínálatodból, és valljuk be a rossz választások, döntések miatt – több lesz a csalódott vásárló, illetve a visszaküldött termék.

A megbízhatóság növelése érdekében és azért, hogy már az első vásárlás is sikeres legyen alkalmazz:

mérettáblázatot,

● vásárlói útmutatókat,

● termék-összehasonlító táblázatokat.

Weblapodon emeld ki azt a szolgáltatást pl. ingyenes szállítás, amely már első látásra bizalmat ébreszt és növelik annak valószínűségét, hogy vásárlóidból visszatérő ügyfelek legyenek.

Konklúzió: Láthatod, hogy a konverzió optimalizálás lépésről-lépésre történik, fontos hogy megfontoltan, és gondosan végezd el a változtatásokat. Folyamatosan teszteld weboldaladat aszerint, hogy mi az ami működik, és mi az ami nem.

Még nincs weboldalad, de szeretnél, vagy a régi honlapodat szeretnéd megújítani? Bármelyik esetben tudunk neked segíteni, csak vedd fel velünk a kapcsolatot!

Felveszem veletek a kapcsolatot!

Berta Gergő

Berta Gergő
06 30 386 2627
gergo.berta@maximumbusiness.hu