A közösségi kereskedelem saját e-kereskedelmi platformként is működhet.
A közösségi médiát már jó ideje nemcsak hiteles márkaidentitás létrehozására és a közönség bevonására használják. Az online vásárlás minden eddiginél népszerűbbé vált.
Előző cikkünkben egy hasznos listát osztottunk meg veled, hogyan különböztesd meg magad a versenytársaktól különböző tartalommarketing taktikák alkalmazásával.
Szeretnéd tudni milyen taktikákkal érhetsz el eladást generáló eredményeket a közösségi-média felületeken? Az alábbi stratégiák beépítésével jó úton haladhatsz a siker felé!
A közösségi kereskedelem elsődleges előnye
A közösségi kereskedelem vásárlási élményt teremt anélkül, hogy az ügyfelek valaha is kilépnének az alkalmazásból.
Ha lelkes közösségi médiafelhasználó vagy, valószínűleg találkoztál már a szokásos, beágyazott linkekkel ellátott hirdetésekkel, amelyek egyenesen a termékoldalra vezetnek.
Azonban az a néhány pillanat, amíg egy vásárlót átirányítanak egy e-kereskedelmi oldalra, elég lehet ahhoz, hogy elveszítse az érdeklődését.
A közösségi értékesítést felhasználva nem egy céloldalra vagy weboldalra irányítod potenciális vevőidet, hanem posztodból vásárolnak – ott és akkor – a kedvenc médiaalkalmazásukban.
Mi a közösségi kereskedelem és miben különbözik az e-kereskedelemtől?
Az emberek tévesen azt hihetik, hogy a kettő egy és ugyanaz, mivel mindkettő a közösségi média marketingcélú felhasználását jelenti. Ez a két stratégia azonban valójában teljesen különbözik egymástól:
- az e-kereskedelem a termékek vagy szolgáltatások interneten keresztül történő közvetlen értékesítését jelenti a vásárlóknak
- a közösségi kereskedelem a közösségi médiaplatformok felhasználására utal a vállalkozás termékeinek vagy szolgáltatásainak népszerűsítésére az értékesítés generálása érdekében
Az e-kereskedelem a hagyományos online vásárlás élménye
Ez az online áruházakon keresztül történő leadek generálásának és konverziók létrehozásának folyamata.
Akár egy alkalmazásban, akár a weboldaladon vásárolnak a vásárlók, marketingstratégiád a következőkre összpontosít:
- a vásárlókat a weboldaladra, a landing page-re vagy a termékoldaladra vonzza
- az értékesítést ösztönözze és konverziókat generáljon
Miről szól a közösségi média marketing?
A termékeid reklámozását, az ügyfelek bevonását és weboldaladra vagy a céloldaladra történő irányítást foglalja magába, ahol az ügyfelek vásárolhatnak.
Az összes marketing és elköteleződés a közösségi médiában, a vásárlási folyamat viszont az e-kereskedelmi weboldalon történik.
A közösségi kereskedelem az e-kereskedelem és a közösségi média marketing tökéletes keveréke – a termékek értékesítése közvetlenül a közösségi médiában.
Ahelyett, hogy az üzleti közösségi média fiókokat csak a felhasználók bevonására használnád, a közösségi kereskedelem lehetővé teszi a márkád számára, hogy kihasználd a „rabságban” tartott közönséget a posztokba beépített vásárlási lehetőségekkel.
Hogyan nézett ki az e-kereskedelem vásárlási útja a közösségi kereskedelem előtt?
Görgettél a közösségi médián, megláttál egy terméket, amit meg akartál vásárolni. Követted a linket a cég termékoldalára, és végig mentél egy hosszadalmas vásárlási folyamaton, ahol személyes adatokat adtál meg egy olyan márkának, amellyel éppen csak találkoztál.
A közösségi kereskedelemmel a teljes vásárlási élményed a közösségi médiaplatformokon zajlik: Meglátod azt a terméket, amit muszáj megvenned, rákattintasz a termékre, és az alkalmazáson belüli pénztárhoz mész.
Fizetési adataidat automatikusan beírja a megfelelő mezőkbe a kedvenc fizetési módoddal. Rákattintasz a “Most megveszem” gombra, és máris úton van a vágyott árucikk!
Hogyan növelheted a közösségi kereskedelemben történő értékesítést?
Számos közösségi alkalmazás lehetővé teszi vállalkozásod számára, hogy az alkalmazáson belül, külső linkek követése nélkül bonyolíts le tranzakciókat.
Az Instagram, a Facebook és a Pinterest mind kínál alkalmazáson belüli vásárlási lehetőséget.
Számos márka már elkapja a fonalat, és ahol csak lehet, egyszerű közösségi kereskedelmi vásárlási élményt nyújt az ügyfeleknek.
Szeretnél kitűnni a virágzó közösségi kereskedelemben?
Íme néhány bevált taktika, amellyel növelheted az eladásokat:
1. Határozd meg a legnépszerűbb közösségi csatornáid!
A közösségi kereskedelem kihasználásához először is azonosítanod kell, hogy célközönséged körében mely közösségi médiacsatornák közkedveltek.
Bár jobb ötletnek tűnhet, ha a nagy számok törvényére építesz, és minden elképzelhető közösségi médiacsatornán forgalmazol, ezzel csak időt pazarolsz! Olyan felhasználóknak is készítesz tartalmat, akiket nem igazán érdekelnek a termékeid.
Koncentrálj 2-3 közösségi médiacsatornára!
Kérdezd meg a marketingcsapatot, vagy járj utána, hogy mely közösségi hálózatok hozzák a legtöbb pénzforgalmat, és melyeken a legnagyobb a bejegyzések iránti érdeklődés.
Ezután kérdezd meg közönségedet, hogy hol látják szívesen a posztjaidat.
2. Csatlakozz a közösségi kereskedelem világához!
Tedd lehetővé ügyfeleid számára, hogy rákattintsanak a kiemelt termékekre és megvásárolják azokat közvetlenül az alkalmazáson belül. Ez megkönnyíti a vásárlást, hiszen nem kell átmenniük a weboldaladra. Ráadásul pillanatok alatt vásárlóvá válhatnak!
A Facebook Insights szerint a vásárlók 81%-a az Instagramon és a Facebookon keresgél a termékek után, mielőtt vásárolna. Miért ne könnyítenéd meg számukra a vásárlást, amikor éppen vásárolni szeretnének.
3. Ne becsüld alá a közösség véleményét!
- A felhasználói vélemények, a termékértékelések, és ahogyan az emberek a közösségi médiában beszélnek a márkádról, segítenek eldönteni, hogy a marketingüzeneteid hitelesek-e.
- Minél több pozitív értékeléssel rendelkezel, annál valószínűbb, hogy közönséged bízik benned, amikor a közösségi médiában közzétett bejegyzéseiben állításokat tesz a termékeidről szolgáltatásaidról.
- Ha nincs elég vélemény a termékeidről, kérj visszajelzést a vásárlóidtól.
Azok az emberek, akik nem ismerik a márkádat, nem kevés felhasználói véleményt várnak el minden egyes termékről. - A vélemények tükrözik, hogy mit gondol a legtöbb vásárló, és hogy mennyire jól alapoztad meg márkádat széles vásárlói körben.
4. Alkalmazkodj a közösségi ügyfélszolgálati trendekhez!
Amikor webhelyeden zajlik a vásárlás, és kérdés merül fel egy adott termékkel kapcsolatban, a “Kapcsolatfelvétel” részhez lehet navigálni, vagy a chatbotot használni a megkeresés elküldésére.
A közösségi kereskedelemben vásárlónak kényelmetlen lenne a weboldaladra menni, hogy feltehessen egy kérdést, ezért valószínűleg elvárja a közösségi ügyfélszolgálat valamilyen formáját.
A zökkenőmentes ügyfélszolgálati élmény megteremtése érdekében a közösségi médiában megjelenő üzenetekkel kell válaszolnod az ügyfelek kérdéseire és megoldanod problémáikat.
A vállalat méretétől függően választhatsz, hogy manuálisan válaszol ezekre a kérdésekre, vagy egy chatbotot bízol meg ezzel. Így a közösségi kereskedelmi utat nem szakítják meg külső linkek és extra súrlódások.
5. Kínálj személyre szabott közösségi kereskedelmi élményt!
Kulcsfontosságú célcsoportod figyelmének felkeltése érdekében összpontosíts az egyéni igényekre.
Például nyújts termékajánlásokat a vásárlóknak a weboldalon korábban történt vásárlásaik alapján.
Az ilyen javaslatokat tartalmazó releváns közösségi médiatartalom hatékony módja a figyelem felkeltésének.
Egy oldalszintű célzási eszközzel személyre szabott termékajánlásokat állíthatsz be a pénztárnál.
Ez automatikusan a vásárlóknak kifejezetten a korábbi vásárlásaikra szabott javaslatokat ad, ami a keresztértékesítés révén nagyobb kosárméretet eredményez.
6. Lépj kapcsolatba influencerekkel!
- Szánj időt arra, hogy meghatározd, kik a megfelelőek célközönséged számára, majd vedd fel velük a kapcsolatot!
- Meglévő ügyfeleidet, vásáróidat is felkérheted, hogy váljanak márkanagykövetekké azáltal, hogy egy adott hashtag használatával megosztják a termékeiddel kapcsolatos tartalmakat.
- Ne feledkezz meg a videós beszámolókról sem – szerepeltessen néhányat ezek közül a posztjaiban az extra hitelesség és elérés érdekében.
7. Legyél kontaktusban a közönségeddel!
Ahhoz, hogy vonzó közösségi kereskedelmi élményt nyújts, nem feledkezhet meg a következőkről:
- Légy a közösség részese!
- Beszélgess a vásárlóiddal a hozzászólásokban!
- Kérj visszajelzést, tudd meg, mit szeretnek és mit nem a termékeiddel kapcsolatban!
- Kínálj nekik értékes tartalmat!
Engedd meg az ügyfeleknek, hogy hozzászólásokat írjanak, így olyan helyen tehetik fel kérdéseiket a termékkel kapcsolatban, ahol mások is láthatják.
Egy felhasználó által vezetett GYIK-ot is kialakíthatsz, hogy javítsd a vásárlói utat a márkáddal.
8. Építs céloldalt!
A céloldal egy olyan külső link, amely arra használható, hogy a potenciális ügyfeleket vállalkozásod közösségi fiókjára irányítsd. A közösségi kereskedelem egyfajta vásárlási élmény, amely lehetővé teszi, hogy a közösségi médiaplatformokon keresztül vásároljanak termékeket a felhasználók.
Ha közönséged még nem vásárolta meg a termékeidet, akkor arra ösztönözheti őket, hogy a közösségi fiókodra navigálva megnézzék, mit kínálsz.
A céloldalakra mutató linkek megléte szuper stratégia az online közösségi jelenléted kiépítéséhez.
A leszállóoldalak segítenek abban is, hogy többet tudjanak meg a márkádról, és elkezdjenek kötődni hozzá. Csak ne felejtsd el tesztelni és optimalizálni őket!
Köszönjük megtisztelő figyelmedet – hamarosan újabb hasznos tartalommal jelentkezünk!
www.maximumbusiness.hu