Amennyiben komolyan vesszük a digitális jelenlétet (márpedig miért ne vennénk), akkor a Facebook-nak mindenképp az első három legfontosabb marketing eszközünk között kell lennie.
A számok magukért beszélnek: világszerte 3 milliárd ember használja, és ami nekünk még fontosabb: Magyarországon gyakorlatilag mindenki fent van rajta, a huszonéves egyetemistáktól egészen a nagyszüleinkig.
De hogyan használhatjuk ki igazán jól a Facebook-ot? Nézzük meg részletesen!
Mit nyerhetünk a Facebook app-al?
Érdemes alaposabban megvizsgálni azokat a funkciókat, amik igazán csak a Facebook applikációban működnek jól. Mivel mi is ezeket használjuk nap mint nap, pontosan látjuk az előnyeiket.
Megtaláljuk pontosan azt, aki érdekes lehet nekünk
Valljuk be, a Facebook rengeteg adatot gyűjt – ez azonban nekünk, marketingeseknek különösen hasznos lehet.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy olyan részletesen kiválaszthatjuk, kinek szeretnénk hirdetni, amit korábban el sem tudtunk képzelni. Ráadásul a célközönségnél nem csak azt állíthatjuk be, hogy hány éves vagy hol lakik valaki, hanem azt is, mit szokott vásárolni. Mindezek eredményeként a hirdetésünk tényleg azokhoz jut el, akiket érdekelhet, amit kínálunk.
Gyors beszélgetés az érdeklődőkkel
A Messenger alapjaiban változtatta meg az ügyfélkapcsolatokat. Ennek köszönhetően az érdeklődőknek nem kell emailt írniuk vagy telefonszámot keresniük – egyszerűen írhatnak nekünk az appon belül, és mi rögtön válaszolhatunk.
Az azonnali kommunikáció pedig jelentősen segít többet eladnunk is. A tapasztalatok azt mutatják – mind a sajátunk, mind az ügyfeleink visszajelzései alapján -, hogy ha egy órán belül válaszolunk egy kérdésre, sokkal valószínűbb, hogy vásárolni fog az érdeklődő.
Storyk és élő videók a Facebook-on
Manapság már nem elég csak szöveget kirakni. A Facebook Story-val és élő videókkal azonnal megmutathatjuk magunkat a követőinknek. Gyakorlati példaként említhetjük, hogy mi is rendszeresen élőzünk és gyártunk videós tartalmakat, és ezekkel következetesen több embert érünk el, mint az egyszerű posztokkal.
Tippek, amik nekünk is beváltak
Az évek során összegyűlt tapasztalataink alapján most megosztjuk azokat a módszereket, amik tényleg beváltak, és amelyeket bárki sikerrel alkalmazhat a saját vállalkozásában.
Figyeljünk a mobilos megjelenésre
Ma már mindenki telefonon nézi a Facebookot, ezért mielőtt kirakunk bármit, nézzük meg a mobilos előnézetet is. Ne használjunk széles képeket – az 1:1-es négyzet alakú vagy kicsit magasabb, 4:5 arányú fotók sokkal jobban mutatnak az alkalmazásban.
A történetekhez és a Reelsekhez a 9:16 arányú, 1080×1920 px-es videók a legjobbak, ezek teljesen kitöltik a képet.
Használjuk ki a Marketplace-t
A Facebook Marketplace nagyobb szó, mint gondolnánk! Méréseink szerint akár 25%-kal több helyi vevőt is szerezhetünk vele. Főleg akkor éri meg használnunk, ha helyben árulunk valamit, mert itt tényleg vásárolni akarnak az emberek, nem csak nézelődni.
Építsünk Facebook csoportot
Ha valamibe megéri időt fektetnünk, az egy saját Facebook csoport. Nekünk például a szakmai csoportunkból jön a legtöbb érdeklődő, és egy fillérbe sem kerül fenntartanunk.
Figyeljük az eredményeket
Ne posztoljunk csak úgy találomra! Nézzük meg, melyik tartalmunkra reagálnak a legtöbben, és készítsünk többet a népszerű típusokból. A Facebook részletes statisztikákat ad, amiből könnyen láthatjuk, mi érdekli igazán a követőinket.
A rövid videók ereje
Be kell látnunk, a TikTok hatása a Facebookra is begyűrűzött. Tapasztalataink szerint a rövid, pörgős videók akár háromszor több embert érnek el, mint az állóképek vagy hosszú szövegek. Ha még nem használjuk ezt a formátumot, érdemes belekezdnünk, mert a Facebook most ezeket részesíti előnyben.
Vásárlás közvetlenül az appban
Egyre többen vásárolnak anélkül, hogy kilépnének a Facebook appból. Ha van webshopunk, érdemes ezt beállítani, mert minden plusz kattintásnál 10-15%-kal kevesebben jutnak el a vásárlásig
A Cornell Egyetem kutatása szerint az egykattintásos vásárlást bevezető kereskedők átlagosan 28,5%-os növekedést tapasztaltak a vásárlói költésekben.
Mi a nehéz a Facebook app használatában?
Bár sok előnye van a Facebook-nak, azért nem minden olyan egyszerű vele. Nézzük meg, mik a legnagyobb kihívások, és hogyan oldjuk meg őket a mindennapi munkánk során.
Állandóan változik az algoritmus
Amit ma megtanulunk, lehet hogy holnap már nem is működik. A Facebook gyakran megváltoztatja a szabályokat, hogy mi kerül az emberek hírfolyamába. És hogy mit tehetünk? Ne ragadjunk le egy megoldásnál! Posztoljunk többféle tartalmat, és mindig legyen egy kisebb vagy nagyobb összeg elkülönítve a büdzsében hirdetésekre.
Szigorúbb adatvédelem
Az Apple új iOS frissítései és az európai szabályok miatt már nem követhetjük olyan könnyen a felhasználókat. Ezen sajnos nem tudunk változtatni, de van megoldás: gyűjtsük mi magunk az adatokat, és használjuk a Facebook új követőkódját (konverziós API), különben nem fogjuk tudni, mi működik és mi nem.
Nagy a verseny
Rengetegen próbálnak kitűnni a Facebook-on, és egyre nehezebb észrevehetőnek lenni.
Két módon tudunk kilógni a tömegből: vagy tényleg különleges és hasznos tartalmakat készítünk, vagy több pénzt költünk hirdetésekre, mint mások.
Merre tart a Facebook?
Amennyiben ügyesen használjuk, a Facebook appban mindent meg tudunk oldani: az emberek megismerhetik a márkánkat, vásárolhatnak tőlünk, és még az ügyfélszolgálatot is itt intézhetjük.
A siker titka az, hogy rendszeresen jelen legyünk, tényleg beszélgessünk az emberekkel, és megértsük, mire van szükségük. Nem elég csak eladni – olyan dolgokat kell megosztanunk, amiknek értéke van a követőink számára.
Hiába van néhány nehézség, a Facebook app még mindig az egyik legjobb marketing eszköz. A lényeg, hogy merjünk új dolgokat kipróbálni, és figyeljük, milyen új lehetőségek jelennek meg.