Hallottad már a kifejezést: ügynökség-károsult? Esetleg Te is egy vagy közülük? Sajnos sok vállalkozó futott már bele olyan partnerbe, akivel a marketing nem hozott eredményt, sőt, a befektetett pénz egyszerűen „elégett”. A kudarc után jogosan válnak bizalmatlanná az online térrel, sőt, magával a marketinggel szemben is.

Vegyél egy mély levegőt: a negatív tapasztalatok nem a marketing halálát jelentik, csupán azt, hogy rossz döntést hoztál a partner kiválasztásában. A profi, profitábilis marketing létezik, de lehet, hogy elsőre nem találtad meg a tökéletes csapatot! Miért történik ez? Nézzük meg, hogyan lesz valakiből ügynökség-károsult, és mit tehetsz, hogy ez ne ismétlődjön meg.

Miért csalódnak olyan sokan a marketing ügynökségekben?

Amikor egy vállalkozó ügynökség-károsultként érkezik hozzánk, a bizalmatlansága érthető. Két fő okot látunk a korábbi kudarcok mögött:

Gyenge szakértelem

Sokan választják a legolcsóbb csapatot abban reménykedve, hogy kevés pénzből is nagy eredmények fognak születni. Ez az egyik legrosszabb döntés: a vállalkozás így csak elégeti a marketingre szánt pénzt. Az online marketing rendszerszintű, szakértelmet igénylő terület, amely drága szoftvereszközöket, folyamatos képzést és valós tapasztalatot kíván.

Nem véletlenül drágábbak a nagyobb ügynökségek: ők főállású profikat alkalmaznak, akik magasan képzettek, és közép-, illetve nagyvállalatok teljes digitális jelenlétét viszik hosszú éveken keresztül, profitábilisan. Ne az ár legyen az elsődleges szempont! Keresd az ár-érték arányt és a kiszámítható megtérülést.

Irreális elvárások, partnerség hiánya

Van azonban az éremnek egy másik oldala is. Előfordul, hogy az ügynökség szakmai felkészültségével nem is volt baj, a kudarcot a partnerek közötti rossz dinamika okozta:

  • Túl kicsi büdzsé, irreális célok: A marketing nem csodaszer, hanem befektetés. Ha túl kicsi a büdzsé, vagy azonnali, gigantikus megtérülést várunk, az kudarchoz vezet, még a legjobb szakemberekkel is. Ahogy a piacon egy részvény sem lesz olcsóbb, mert egy másikon buktál, a Google sem ad 50%-os kedvezményt, mert ügynökség-károsult vagy.
  • A „Főnök” szerep: Ha a vállalkozó nem partnerként kezeli az ügynökséget, hanem ráerőlteti a saját szemléletét, és nem hagyja a szakembereket dolgozni, azzal gátolja a sikert. Tekints a marketing ügynökségre partnerként: mindkét félnek a Te sikered a legfontosabb célja!

ügynökség károsultak marketingterv felállítása

Három lépés a kiszámítható növekedéshez: Így válassz megbízható marketing partnert!

A rossz tapasztalatokból tanulni kell, de nem szabad hagyni, hogy lebénítsanak. Ahelyett, hogy a múltra fókuszálnánk, nézzünk előre! Itt a recept a sikeres újrakezdéshez és a hosszú távú növekedéshez:

1. Fókuszálj a megoldásra!

Ne hagyd, hogy a múlt kudarcai befolyásolják a jövőbeni befektetéseidet. Érdemes átgondolni a problémát: gondolj arra, hogy „eddig nem találtam meg a megfelelő partnert, de most készen állok a professzionális együttműködésre.” A rossz tapasztalatok nem a marketing halálát jelentik, hanem azt, hogy új stratégiát kell választanod a partnered kiválasztásában. Készülj fel arra, hogy a marketing egy kiszámítható, de középtávú befektetés!

2. Kérj valós szakértelmet és hitelességet!

A marketing nem kísérletezés! Csak olyan csapatra bízd magad, akiknek van tapasztalata a közép- és nagyvállalatok profitábilis online jelenlétében. A Maximum Business valós, auditált eredményekkel és teljes körű, integrált szolgáltatásokkal dolgozik. Kérj tőlünk referenciákat, nézz utána a piacon a hírnevüknek, és győződj meg róla, hogy a csapatnak van kellő szakmai mélysége a komplex feladatok megoldásához. Velük a befektetésed megtérül!

3. Légy partner!

A közös munka sikerének egyik legfontosabb záloga a kölcsönös bizalom. Hallgass a szakemberekre a stratégia és a büdzsé meghatározásánál – bízd magad a profikra! Engedd meg, hogy a mi csapatunk (vagy az a profi ügynökség, akit választasz) szakmailag megalapozott javaslatokat tegyen a céljaid, a hirdetési kreatívok és a taktikai megvalósítás terén. Ez a professzionális partnerség jelenti a kiszámítható növekedést, és ez segít abban, hogy a befektetett pénz ne égjen el, hanem többszörösen térüljön meg.

Ha készen állsz a kiszámítható növekedésre, és valóban profi, átlátható együttműködést keresel, keress minket bizalommal! 

ügynökség károsultak digitális marketing feladatai

GYIK az ügynökség-károsultak számára

Miért lettem „ügynökség-károsult”?

Rossz partner választása (tapasztalatlan, olcsó ügynökség), vagy az együttműködés hibái (irreális elvárások, kicsi büdzsé, szakmai tanácsok elutasítása) vezettek a kudarchoz. A megoldás a professzionális partner megtalálása.

Hogyan válasszak megbízható ügynökséget?

Keresd a tapasztalatot, hiteles referenciákat és a teljes körű szolgáltatási portfóliót. Ne az ár legyen a fő szempont, hanem az átlátható ár-érték arány és a garantált szakértelem.

Mi a kulcs a sikeres együttműködéshez?

A partneri hozzáállás. Hallgass a szakemberekre a stratégia és a büdzsé megalkotása során. Adj az ügynökségnek elegendő időt és mozgásteret, hiszen a marketing az befektetés.

Mi a legfontosabb lépés az újrakezdéshez?

A megoldásra való fókuszálás. Fogadd el, hogy a múltbéli döntések már megtörténtek. Keress egy olyan professzionális ügynökséget, amely auditált eredményekkel és bizalmon alapuló együttműködéssel biztosítja a növekedést.