Az európai e-kereskedelem növekedése

Európában az e-kereskedelem ugrásszerű növekedésnek indult a tavaly elkezdődött Covid-19 járvány idején. Mind a fogyasztók, mind pedig a kiskereskedők részéről az tapasztalható, hogy a digitalizációra való átállás sokkal gyorsabban megy végbe, mint azt gondolnánk – olvasható az Ecommercenews oldalán.

A koronavírus járvány és a kísérő intézkedések hatására az online vásárlások számának növekedése tapasztalható egész Európában. Mivel bezártak az üzletek a fogyasztóknak meg kellett találniuk annak a módját, hogy meg tudják vásárolni a kívánt termékeket és igénybe venni a kiszemelt szolgáltatásokat online.

Az is nyilvánvaló tény már bárki számára, hogy az európai e-kereskedelem egyértelmű növekedést ért el 2020-ban.

A fizikai üzletről a webáruházra való áttérés valószínűleg folytatódik, a kiskereskedők továbbra is érdekeltek abban, hogy az e-kereskedelmi tevékenységeik fejlesztésébe befektessenek, aminek része a többcsatornás értékesítés, vagyis az omnichannel megoldások bevezetése az ügyfelek részére.

nets.eu

Forrás: nets.eu

Ezt mi sem támasztja jobban alá, mint a Nets éves e-kereskedelmi jelentése, amely alapja 11.000 fogyasztó véleménye, nyolc európai országból: Ausztria, Dánia, Finnország, Németország, Norvégia, Lengyelország, Svédország és Svájc.

Lengyelországban a világjárvány óta az emberek 42% -a többet vásárol az interneten

Ezen a képen az látható, hogy az egyes országokban hány százalékkal növekedett meg internetes vásárlások száma a Covid-19 pandémia előtti adatokhoz képest:

nets

Forrás: nets.eu

„ Azokban a skandináv országokban, ahol évekre visszamenőleg is vannak adataink azt látjuk, hogy az elmúlt 14 év során a fizikai áruk online vásárlásának növekedése ezekben az országokban a legnagyobb” – írja a Nets jelentésében.

Ruhákat és élelmiszert vásároltak a legtöbben online

A tanulmányból az is kiderül, hogy minden országban a legtöbbet vásárolt termékek a ruhaneműk és élelmiszerek voltak.

Ez valószínűleg annak tudható be, hogy elrendelték a helyi bezárásokat, amikor is a fizikai üzletek bezártak, és a fogyasztók nem voltak képesek, vagy kevésbé voltak képesek személyesen vásárolni.

Amikor az emberek otthon maradtak, a fogyasztók nagy valószínűséggel felfedezték az online vásárlás előnyeit és az otthonukba való kiszállítás kényelmét.

Felveszem veletek a kapcsolatot!

Berta Gergő
06 30 386 2627
gergo.berta@maximumbusiness.hu