ESETTANULMÁNY

Yozz.eu

A Yozz.eu 2020-ban került hozzánk, havi 2 millió Ft-os forgalommal és fél év alatt 42 millió Ft-ra növeltük a forgalmát, mi voltunk az 5. ügynökségük…

Olvasd el, hogyan értük el mindezt!

Az online felületen futó kampányok céljának, célcsoportjainak bemutatása

A kampányok fő célja egy Lifestyle érzés átadása a felhasználóknak, a brand ebben az irányban történő kiépítése. Olyan nagyobb márkák után érdeklődők elérése, akiknek fontos a minél jobb webshop élmény. A webshop célja, hogy biztosítsa minél több világmárka (Skechers, Desigual, Adidas, Eastpack, stb) elérhetőségét kedvező áron. A célcsoportnál egy fiatalosabb réteg a célközönség, akiknek a minőség mellett az ár is egy fő szempont, valamint a szállítási idő is fontos számukra. A magas ügyfélszolgálat mellett a gyors szállítási idő az egyik alappillére a vásárlási funnelnek.

Az online felületen futó kampányok tervezésének, lebonyolításának bemutatása

A tervezésnél a fő szempont egy összetett kampánystruktúra felépítése volt. A Facebook és a Google ads fizetett hirdetésein kívül kiegészítettük a következőkkel: nagy volumenű keresőoptimalizálás, influencer kampány és hírlevelezés illetve email automatizmusok. Mindezek mellett természetesen aktív Facebook és Instagram oldalt is üzemeltetünk és nagy hangsúlyt fektetünk rá. Úgy, ahogyan a grafikai elemekre is, amelyet grafikusunk a legfontosabb szakmai szempontokat figyelembe véve készített el.

Keresőoptimalizálás

Folyamatos blogcikk írással erősítettük a SEO-t, amely a kulcsszókutatásunk általi top 15 kulcsszóra készült. Ezen felül on site SEO-t is végzünk, valamint folyamatos külső linkekkel (off site SEO) erősítjük az oldalt, az eredményes növekedés érdekében.

Az eddigi 1 éves időtartam alatt exponenciálisan növeltük a webshop organikus forgalmát és a kulcsszó pozíciók számát a Google-ben, ami a bevételi oldalon is meglátszik hónapról-hónapra.

Influencer kampány

Egy részletesen felépített, 20 db influencerből álló csapattal dolgoztunk együtt, akikkel egyedi kuponos megoldással tudtuk becsalogatni a vásárlókat.

Hírlevél és automatizmusok

Heti szintű hírleveleket alklamaztunk, amelyet sales és marketing szempontok alapján íródtak szinergiában a hirdetésekkel. Ezen felül email automatizmusokat építettünk fel a sales funnel alapján a retargeting.com szoftverrel. Ezzel elértük, hogy egy új vásárlót egy 42 lépéses marketing folyamaton tudjunk végigvezetni. Ezen automata levelek utánkövetik a vásárlót, újraértékesítenek neki, visszajelzést kérünk és bizalmat növelünk, hogy hosszú távú vásárlók legyenek és ajánljon minket ismerőseinek.

Minden emailnél kb. 2%-os konverziós arányt tudtunk elérni vásárlás szempontból.

Facebook

A különböző márkák külön kampányba sorolva kaptak teret Facebook-on és Google Ads-ben is a célközönség, és a közvetlen konverzió elérésére. Ezután egy kosárelhagyó kampány követte a nem vásárló felhasználókat egy kisebb kedvezménnyel, a visszacsábítás érdekében. Emellett egy dinamikus remarketing kampány is próbálta vásárlásra ösztönözni az oldal látogatóit. Az igazi áttörést a SZÉP Kártyás fizetési mód bevezetése és kommunikációja hozta. Hatalmas vásárlási erővel rendelkeznek a SZÉP kártya tulajdonosok. Ez nem csupán a SZÉP kártyás vásárlások mennyiségét növelte, hanem a rendes bankkártyás vásárlások is megnövekedtek.

Mivel már korábban is látható volt, hogy online hirdetéseknél a videós kampányok jobban hirdethetőek, mint a sima képes kampányok, így narrációval, felirattal és vonzó képekkel készült videó spotokat készítettünk a termékekről, üzletről, webshopról és a kiszolgálás folyamatairól. Ezt hirdetve 20-25%-kal jobb eredményt tudtunk elérni a konkurensekkel szemben.

Kampányok:

  • Konverziós kampány márkákra bontva

  • Dinamikus remarketing

  • Potenciális vásárlókat célzó kampány

  • Kosárelhagyókat célzó kampány

  • Szezonális akciókat hirdető kampány

Google Ads

Stratégiai szinten a TOP márkák és termékek kiemelése külön szegmentált shoppingban. Ez egy erős pillért adott a Google Ads felületnek. Emellett a dinamikus search hirdetés biztosította a felület második pillérjét.

Kampányok:

  • Kiemelt márkákra szegmentált shopping kampányok

  • TOP (legnagyobb vásárlási erővel rendelkező) márkákat kiemelő shopping kampány

  • Minden nem szegmentált márkára épített közös shopping kampány

  • Search remarketing

  • Dinamikus remarketing

  • DSA

  • Márkákra épített Search kampányok

Az online felületen futó kampányok költségstruktúrájának bemutatása

Facebook

Kampány költségkeret Összeg / nap
Konverziós kampányban a különböző márkákra épített hirdetések 10.000 Ft
Kosárelhagyókat megcélzó hirdetés 2.000 Ft
Dinamikus remarketing 2.000 Ft
Dinamikus potenciális vásárlók hirdetés 2-4.000 Ft
Szezonális akciókat hirdető konverziós kampány 2-5.000 Ft
Összesen átlagosan 20.000 Ft

Google Ads

Kampány költségkeret Összeg / nap
TOP termékeket hirdető shopping 5.000 Ft
Minden terméket hirdető shopping 5.000 Ft
Search Remarketing 2.000 Ft
DSA 5.000 Ft
Kiemelt márkákra épített shopping 5-6.000 Ft
Kiemelt márkákra épített search hirdetés 2-3.000 Ft
Szép kártyás fizetésre kiépített kampány 5.000 Ft
Összesen átlagosan 30.000 Ft

A céljának elérése, eredményességének bemutatása

A kampányok fő célja 2021-ben a havi bevételi cél, a 2020-as év 38M Forintos árbevétel duplázása volt. Ezt sikerült több, mint 4x-ére emelni 250M Forintra, úgy hogy közben a kosárérték is több, mint 65%-kal nőtt 16.955 Ft-tól 28.678 Ft-ra. Az e-kereskedelmi mutató is 0,69%-ról 1,4%-ra nőtt.

További információk

Kezdetben egy elavult weboldallal indultunk, azonban ez lecserélésre került és most egy magento rendszerre épült webáruház zakatol, amely marketing pszichológiai szempontok szerint van felépítve és hirdetési kampányok által kitesztelve. 19 lépésben alkalmazzuk a konverzió növelést és a sikeres sales folyamatokat, hogy elvezessük a látogatót a pénztárhoz, minél nagyobb kosárértékkel.

A sikerességünkhöz sokat hozzátett a cégvezetés is. Mostanra egy 8 fős csapat vezeti a webáruházat, míg az elején a vállalkozás tulajdonosa csupán egyedül volt és egy kis helységet bérelt. Mostanra azonban egy nagy raktárral rendelkeznek, több ezer termékkel. Kezdetben pár száz vevőjük volt, mostanra pedig több, mint 10.000 vevő van mögöttük.

Használunk offline eszközöket is, mint például: minden csomagba egyedi kupont helyezünk el, mellyel egyedileg bíztatjuk a vásárlókat, hogy térjenek vissza egy adott lejárati dátumig. E mellé a kupon mellé még pozitív üdvözlőket is teszünk. A statisztika szerint 30-35%-kal emelte a visszatérő vásárlóink számát ez a megoldás.

Ezen felül rendelkezünk fizikai bolttal is (Fontos cél volt a fizikai bolt nyitása is számunkra, mert így még eredményesebb lehet az online jelenlét is, ha a kettőt összekötjük akciókkal és kampányokkal). Elhelyeztünk a környéken plakátokat, amelyek illeszkednek a web és online jelenlétünkhöz, valamint a szolgálati gépjárműveket is felmatricáztuk, ugyan ezek okok miatt.

Szintén fontos lépés volt az áruház életében, hogy nagyobb márkák forgalmazásának jogát is megkapjuk, amelyet az együttműködés elején még nem tudtunk megszerezni az alacsony volumenek végett. A marketing tevékenység során ügyeltünk rá, hogy fel tudjunk mutatni vonzó referenciákat, így a Heavy Tools, Oakley, Desigual és egyéb nagy márkák egyik legfontosabb viszonteladói lettünk.