ESETTANULMÁNY
Laboratory Standards
A Laboratory Standards Kft. referenciaanyagok, referencia standardok, reagensek, laboratóriumi fogyóeszközök, valamint a koronavírus védekezésében alkalmazott termékek forgalmazásával foglalkozik. A vállalkozás 25 éves nemzetközi kereskedelemben szerzett tapasztalattal, gyártói és forgalmazói körrel, több gyártó kizárólagos forgalmazási jogával a piac egy meghatározó szereplőjének számít.
Olvasd el, hogyan tettük őket naggyá!
Probléma és elvárás
Az üzleti környezet dinamikája és a technológia folyamatos fejlődése miatt elengedhetetlen lépés lehet egy vállalkozás számára, hogy meglévő weboldalát modernizálja.
A vállalkozás rendelkezett honlappal, viszont az évekkel ezelőtt került fejlesztésre, ebből kifolyólag nem követte a mai dizájn trendeket, illetve felhasználói élmény szempontjából sem volt kiemelkedő. Mindemellett nem rendelkezett SSL tanúsítvánnyal, amelynek hiánya többek között jelentős adatbiztonsági kockázatot hordozott, és negatívan hatott a SEO teljesítményre, hiszen a keresőmotorok, mint például a Google, előnyt adnak az SSL-t használó weboldalaknak a keresési találatokban.
Ennek eredményeként minket bíztak meg az új, többnyelvű weboldal elkészítésével, hogy egy biztonságos, modern és a legújabb UI/UX irányelveknek megfelelő kialakítást hozzunk létre számukra, amely hűen tükrözi a vállalkozás szakmaiságát, professzionalitását. Mindemellett nagy hangsúlyt kellett fektetnünk a keresőoptimalizálásra, az organikus elérés növelésének érdekében.
Feladatunk részét képezte az új arculat és struktúra megalkotása, kiemelt szerepet kapott a termékkategóriák hierarchikus felépítése, majd az így kialakított rendszerbe a több 10.000 referenciaanyag feltöltése a pontos adatok (kód, leírás, kiszerelés) megadásával.
A cél tehát egy olyan weboldal létrehozása volt, amely:
Megvalósítás
Az indulási meeting keretein belül megismertük az ügyfél igényeit, elvárásait, majd meghatároztuk közösen a projekt főbb mérföldköveit és a hozzájuk társuló határidőket. Ezt követően csapaton belül egyeztettük a projekt tervezett menetét, kijelöltük a projektben részt vevő szakértő kollégákat, majd megkezdtük a megvalósítást.
Annak érdekében, hogy az új weboldal az elvárások szerint kerüljön kialakításra, az előbbiekben említett szakértő kollégák bevonását eszközöltük, így
- Grafikus kollégánk tervezte meg az új arculatot, majd készítette el a látványtervet
- Webfejlesztő kollégánk végezte a felépítést az elfogadott látványterv alapján
- Értékesítési szövegíró kollégánk felelt a minél hatékonyabb kommunikációért
- SEO szakértő kollégánk dolgozott többek között a kulcsszókutatáson, optimalizáláson
Az új arculat tervezésénél kiemelten figyeltünk arra, hogy a legújabb dizájn trendeket kövessük, például az egyszerűség, letisztult vonalak tekintetében. Gyakorlatban olyan színeket választottunk (kék – fehér), amelyek megtartják a szervezet identitását, ugyanakkor frissességet és dinamikát sugároznak. A betűtípus korszerűsítése hozzájárult a modern arculat kialakításához, a Montserrat webfont alkalmazása elérhetővé tette az információk könnyebb fogyaszthatóságát, ezáltal növelve a felhasználói élményt.
A fejlesztő a látványtervet a valóságba ültette át, gondoskodva a megfelelő funkcionalitásról, és arról, hogy a különböző képernyőfelbontásokon is megfelelően jelenjen meg minden tartalom, vagyis a reszponzivitásról, amely kulcsfontosságú tényező a fejlesztés során. A hibamentes működés, gyors betöltési idő és összhang az elfogadott látványtervvel biztosították az elvártaknak megfelelő kialakítást.
A weboldal fejlesztésének folyamata során nem csak a vizuális és technikai aspektusok kaptak kiemelt figyelmet, hanem a tartalom is, amely a weboldal lényegi részét képezi. A bemutatkozást, szakmai tartalmakat, referenciaanyagokat az ügyfél rendelkezésünkre bocsátotta, illetve további információ szerzéshez felhasználtuk a régi weboldalt, azonban a szövegen frissítettünk annak érdekében, hogy a tartalmak a stratégiai céloknak és a célcsoportok igényeinek is megfeleljenek.
SEO szakértő kollégánk elvégezte az on-page optimalizációt, amelynek során a meta leírások, címek, fejlécek és a felhasznált képek alternatív szövegei is gondosan kidolgozásra kerültek, még a kulcsszavak köré épülő tartalomstruktúra segített a weboldal jobb helyezésének elérésében a keresőmotorok találati listájában.
Végeredmény
A weboldal design kialakításánál igyekeztünk modern, és letisztult arculatot tervezni, hogy megfeleljen a mai trendeknek, ugyanakkor összhangban legyen a vállalkozás indentitásával.
Úgy érezzük, ezt sikerült megvalósítanunk.
Az új arculat segítségével a vállalkozás nemcsak modernizált, de vonzóbb imázst is kialakított partnerei számára, ügyfelünk elégedettsége és a pozitív visszajelzések pedig lehetővé tették, hogy további projektekben is együttműködjünk.