ESETTANULMÁNY

Dreamstore.hu

Az online felületen futó kampányok céljának, célcsoportjainak bemutatása

A kampányok fő célja az exkluzív/prémium érzés átadása a felhasználóknak, a brand ebben az irányban történő kiépítése. Olyan felhasználók elérése a cél, akik a prémium minőségű lakberendezési termékeket keresik, és ezt a bemutatóteremben is meg szeretnék nézni profi kiszolgálás és ügyfélélmény mellett.

A Dreamstore elkötelezett a vásárlói elégedettség iránt, professzionális ügyfélszolgálattal és gyors kiszállítással támogatva az online rendeléseket. Ha otthonod megújítását tervezed, az oldalon inspirációt és minőségi megoldásokat találhatsz a modern belsőépítészethez.

Az online felületen futó kampányok tervezésének, lebonyolításának bemutatása

A tervezésnél a fő szempont egy összetett kampánystruktúra felépítése volt. A Facebook és a Google ads fizetett hirdetésein kívül kiegészítettük a következőkkel: nagy volumenű keresőoptimalizálás, influencer kampány és hírlevelezés, illetve email automatizmusok. Mindezek mellett természetesen aktív Facebook és Instagram oldalt is üzemeltetünk, erre is nagy hangsúlyt fektetünk úgy, ahogyan a grafikai elemekre is, amelyet grafikusunk a legfontosabb szakmai szempontokat figyelembe véve készít el.

Keresőoptimalizálás

Az érdemi SEO munkát 2024 januárjában kezdtük el, egy alapos elemzést követően. Ez a vizsgálat feltárta azt, hogy 2023 novemberében volt egy, az oldal egészét érintő URL struktúra változás, átköltözetés, melyet nem követett megfelelő 301-es átirányítás, így az organikus forgalom nagy része elveszett.

Az egyedi fejlesztésű oldal technikai munkatársaival felvettük a kapcsolatot, és elvégeztük az átirányításokat. Ezzel párhuzamosan az oldal technikai hibáit, (meta elemek, törött hivatkozások, képek) is feltártuk, és folyamatosan javítottuk.

Folyamatos blogcikk írással erősítettük a seo-t, amely a kulcsszókutatásunk általi top 15 kulcsszóra készült. Ezen felül on site seo-t is végzünk, valamint folyamatos, havi 4 db erős külső linkekkel (off site seo) erősítjük az oldalt, az eredményes növekedés érdekében.

Ennek eredménye 2024 áprilisától jól látható, lineáris növekvő organikus forgalom emelkedéssel járt.

Influencer kampány

A vizsgált időszakban több alkalommal is Pásztor Annával hirdettük a DreamStore futó akcióit (őszi kampány, Black Week). Az influencer kampány során egyaránt hangsúlyt fektettünk az exkluzivitásra és a luxusélmény hangsúlyozására, az ismert arcot kuponkódos akcióval kapcsoltuk össze.

Hírlevél és SMS kampány

A partner hírlevél, külső listás hírlevél és SMS kampány üzenetei sales és marketing szempontok alapján íródtak szinergiában a hirdetésekkel.

MiniCRM-et használtunk szegmentált hírlevél kommunikációra, amivel:

  • a még nem vásárlóknak eladtunk
  • a korábbi vásárlóknak kosárértéket emeltünk
  • a korábbi vásárlók visszatérésének gyakoriságát emeltük
  • hasonmás közönséget építettünk a feliratkozókból, hogy érvényesüljön a többszöri érintés elve, így újracéloztuk remarketinggel őket, betöltve FB-be, Google-be

PR

A brandépítést PR-cikkel is megtámogattuk, mely során számos értékes, a célközönség számára releváns megjelenés született

Egyéb vásárló megtartó eszközök:

A weboldalra érkező vásárlók szokásait és magatartását Hotjar segítségével térképeztük fel és elemeztük ki. Az OptiMonk bekötésével pedig biztosítottuk, hogy a vásárlókat újabb és újabb figyelemfelhívó üzenetekkel tereljük a minél magasabb kosárérték elérése érdekében.

Facebook

A különböző termékkategóriák külön kampányba sorolva kaptak teret Facebook-on és Google Ads-ben is a célközönség, és a közvetlen konverzió elérésére. Nagy hangsúlyt fektetve az Engagement kampányokra és a viszonteladók hirdetésére, így népszerűsítve a márkát és a hálózatot.

Mivel már korábban is látható volt, hogy online hirdetéseknél a videós kampányok jobban hirdethetők, mint a sima képes kampányok, így narrációval, felirattal és vonzó képekkel készült videó spotokat készítettünk a termékekről, üzletről, webshopról és a kiszolgálás folyamatairól. Ezt hirdetve 20-25%-kal jobb eredményt tudtunk elérni a konkurensekkel szemben.

Kampányok:

  • Engagement kampányok a márkák és a bemutatóterem hirdetésére

  • Konverziós kampány termékkategóriákra bontva

  • Dinamikus remarketing

  • Potenciális vásárlókat célzó kampány

  • Szezonális akciókat hirdető kampány

Google Ads

Stratégiai szinten a TOP termékkategóriák külön szegmentált Performance Max hirdetésben és egy külön display kampány a bemutatóterem népszerűsítésére. Ez egy erős pillért adott a Google Ads felületnek.

Kampányok:

  • Kiemelt márkákra szegmentált performance max kampányok

  • Top termékekre performance max kampány

  • Display kampány a bemutatóteremre

  • Akciós időszakokra kiemelt kampány (Black Friday, őszi vásár..stb)

  • Értékesítési tölcsért dolgoztunk ki, ahol több konverziós célt szolgálva alkalmaztuk a marketing csatornákat.

  • Csali kampányt építettünk fel, ahol FB-űrlap regisztrációval játékra buzdítottuk az embereket, így átlagosan 9Ft-ért iratkoztattunk fel egy potenciális vásárlót névvel, emailcímmel, telefonszámmal, termék érdeklődési körrel, hogy utána hírlevéllel eladhassunk nekik.

  • Edukációs kampányt építettünk, ahol a vevői bizalomépítés mellett értékes tudásanyagot adtunk, mellyel bizalmat szavaztattunk a vevőben, azt követően pedig megszereztük az adatait, hogy hírlevéllel eladhassunk nekik.

  • Belépő termék kampányként kisebb elköteleződést igénylő, a főterméket megelőző szolgáltatást dolgoztunk ki. Itt termék-kampányt állítottunk fel, majd olyan elemeket is hirdettünk, mint személyes tanácsadás az üzletben, konyha- és/vagy fürdőszobatervezés.

  • B2B közönségre is céloztunk, ahol viszonteladói partnereket, illetve beruházókat/generál kivitelezőket/kiskivitelezőket hoztunk be.

  • Nyílt napot szerveztünk, és összekötöttük a webáruház-forgalmat a webshop forgalommal, hogy erősítsék egymást.

Az online felületen futó kampányok költségstruktúrájának bemutatása

Facebook

Kampány költségkeret Összeg / nap
Konverziós kampányban a különböző márkákra épített hirdetések 10.000 Ft
Kosárelhagyókat megcélzó hirdetés 2.000 Ft
Dinamikus remarketing 2.000 Ft
Dinamikus potenciális vásárlók hirdetés 2-4.000 Ft
Szezonális akciókat hirdető konverziós kampány 2-5.000 Ft
Összesen átlagosan 20.000 Ft

Google Ads

Kampány költségkeret Összeg / nap
TOP termékeket hirdető PMax 2.000 Ft
Minden terméket hirdető PMax 3.000 Ft
Basic termékeket hirdető PMax 3.000 Ft
Black Week Search kampány 11.000 Ft
Black Week PMax 6.000 Ft
Őszi vásár Search kampány 12.000 Ft
Őszi vásár Display kampány 10.000 Ft
Összesen átlagosan 47.000 Ft

A céljának elérése, eredményességének bemutatása

A kampányok fő célja az interakciós arány 1% felett tartása és emellett 1000 Ft alatti CPM elérése. Ezt sikerült is elérni, a kampányok átlagos CTR mutatója 1,39% lett és az Átl. CPM csupán 618 Ft.

Az előző időszakhoz képest a budget 130%-kal emelkedett, míg 28,4%-kal emelkedett a CTR , a CPM pedig a büdzséhez képest csak 124%-kal emelkedett.

PR cikk online megjelenései:

222925939_4607241885974853_1235565325393367436_n
logo-knk
logo
logo-kilato-p6yltbg13wz2i1d1sqxw8p8h92pcfrl58ibf08rzqg

További információk

Kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy a brandépítés az akciók mellett a luxusélmény és az egyediség hangsúlyozásával történjen.

Az online kampányelemeket offline eszközökkel is erősítettük. A Lurdy Bevásárlóközpontban ledfalon hirdettünk, a bemutatóterembe rollup, molino és megállítótábla hívta fel a figyelmet az aktuális kampányokra.

Új weboldalt is fejlesztettünk, mely mind dizájn, mind funkciók tekintetében illeszkedik a 2025-ös marketing trendekhez és megfelel a vásárlói elvárásoknak. Átlátható, jól navigálható felületen vezetjük végig a vásárlókat. A célközönség demográfiai és pszichográfiai adatait szem előtt tartva, eladásösztönzően építettük fel a struktúrát, ügyelve a színekre, szimbólumokra, megjelenésekre. A weboldalt a marketing folyamatok figyelembevételével fejlesztettük, hogy a későbbi kampányok eredményesebbek legyenek. Hőtérképpel (Hotjar) vizsgáltuk a folyamatokat, aktív OptiMonk-kampányba kesztünk, A/B tesztekkel értékelve az AI funkcióit.

Nagy hangsúlyt fektettünk a vásárlói véleményekre, valamint a Google Cégem felület adta lehetőségek kihasználására is.

Törekedtünk az örökzöld, jól működő rendszerek felépítésére, melyeket 2-3 havonta nagy kampány idején megtámogattunk SMS marketinggel is, melyet a BIPkampany.hu-val bonyolítottunk le.

Email marketingnél teszteltünk külső hideg listát, célozva a közönséget Eurogroup email küldő céggel, beépítve a kampányok során tapasztaltakkal, így ráerősítettünk a kampány során a weblátogatókra. Átlagosan kampányonként 2500 potenciális felhasználót feliratkoztattunk vagy remarketinggel újracéloztunk.

Affiliate partnerségeket vezettünk be, ahol ajánlói hírlevelet és posztot dolgoztunk ki. 4 partner küldte ki a hírlevelet és posztolt, ezzel újabb forgalmat tereltünk az oldalra, a teljes kampány ideje alatt 6000 főt.

3 hónapos tervekben építünk stratégiát, 1-2 hetes sprintekben gondolkodva, lereagálva az aktualitásokat. 3-5 napon belül építünk új kampányokat új érkező termékekre, így a piac előtt járva az aktuális trendekkel.