ESETTANULMÁNY
Dreamstore.hu
Az online felületen futó kampányok céljának, célcsoportjainak bemutatása
A kampányok fő célja az exkluzív/prémium érzés átadása a felhasználóknak, a brand ebben az irányban történő kiépítése. Olyan felhasználók elérése a cél, akik a prémium minőségű lakberendezési termékeket keresik, és ezt a bemutatóteremben is meg szeretnék nézni profi kiszolgálás és ügyfélélmény mellett.
A Dreamstore elkötelezett a vásárlói elégedettség iránt, professzionális ügyfélszolgálattal és gyors kiszállítással támogatva az online rendeléseket. Ha otthonod megújítását tervezed, az oldalon inspirációt és minőségi megoldásokat találhatsz a modern belsőépítészethez.

Az online felületen futó kampányok tervezésének, lebonyolításának bemutatása
A tervezésnél a fő szempont egy összetett kampánystruktúra felépítése volt. A Facebook és a Google ads fizetett hirdetésein kívül kiegészítettük a következőkkel: nagy volumenű keresőoptimalizálás, influencer kampány és hírlevelezés, illetve email automatizmusok. Mindezek mellett természetesen aktív Facebook és Instagram oldalt is üzemeltetünk, erre is nagy hangsúlyt fektetünk úgy, ahogyan a grafikai elemekre is, amelyet grafikusunk a legfontosabb szakmai szempontokat figyelembe véve készít el.
Keresőoptimalizálás
Az érdemi SEO munkát 2024 januárjában kezdtük el, egy alapos elemzést követően. Ez a vizsgálat feltárta azt, hogy 2023 novemberében volt egy, az oldal egészét érintő URL struktúra változás, átköltözetés, melyet nem követett megfelelő 301-es átirányítás, így az organikus forgalom nagy része elveszett.
Az egyedi fejlesztésű oldal technikai munkatársaival felvettük a kapcsolatot, és elvégeztük az átirányításokat. Ezzel párhuzamosan az oldal technikai hibáit, (meta elemek, törött hivatkozások, képek) is feltártuk, és folyamatosan javítottuk.
Folyamatos blogcikk írással erősítettük a seo-t, amely a kulcsszókutatásunk általi top 15 kulcsszóra készült. Ezen felül on site seo-t is végzünk, valamint folyamatos, havi 4 db erős külső linkekkel (off site seo) erősítjük az oldalt, az eredményes növekedés érdekében.

Ennek eredménye 2024 áprilisától jól látható, lineáris növekvő organikus forgalom emelkedéssel járt.
Influencer kampány
A vizsgált időszakban több alkalommal is Pásztor Annával hirdettük a DreamStore futó akcióit (őszi kampány, Black Week). Az influencer kampány során egyaránt hangsúlyt fektettünk az exkluzivitásra és a luxusélmény hangsúlyozására, az ismert arcot kuponkódos akcióval kapcsoltuk össze.
Hírlevél és SMS kampány
A partner hírlevél, külső listás hírlevél és SMS kampány üzenetei sales és marketing szempontok alapján íródtak szinergiában a hirdetésekkel.
MiniCRM-et használtunk szegmentált hírlevél kommunikációra, amivel:
- a még nem vásárlóknak eladtunk
- a korábbi vásárlóknak kosárértéket emeltünk
- a korábbi vásárlók visszatérésének gyakoriságát emeltük
- hasonmás közönséget építettünk a feliratkozókból, hogy érvényesüljön a többszöri érintés elve, így újracéloztuk remarketinggel őket, betöltve FB-be, Google-be
PR
A brandépítést PR-cikkel is megtámogattuk, mely során számos értékes, a célközönség számára releváns megjelenés született
Egyéb vásárló megtartó eszközök:
A weboldalra érkező vásárlók szokásait és magatartását Hotjar segítségével térképeztük fel és elemeztük ki. Az OptiMonk bekötésével pedig biztosítottuk, hogy a vásárlókat újabb és újabb figyelemfelhívó üzenetekkel tereljük a minél magasabb kosárérték elérése érdekében.
A különböző termékkategóriák külön kampányba sorolva kaptak teret Facebook-on és Google Ads-ben is a célközönség, és a közvetlen konverzió elérésére. Nagy hangsúlyt fektetve az Engagement kampányokra és a viszonteladók hirdetésére, így népszerűsítve a márkát és a hálózatot.
Mivel már korábban is látható volt, hogy online hirdetéseknél a videós kampányok jobban hirdethetők, mint a sima képes kampányok, így narrációval, felirattal és vonzó képekkel készült videó spotokat készítettünk a termékekről, üzletről, webshopról és a kiszolgálás folyamatairól. Ezt hirdetve 20-25%-kal jobb eredményt tudtunk elérni a konkurensekkel szemben.
Kampányok:
Google Ads
Stratégiai szinten a TOP termékkategóriák külön szegmentált Performance Max hirdetésben és egy külön display kampány a bemutatóterem népszerűsítésére. Ez egy erős pillért adott a Google Ads felületnek.
Kampányok:

Az online felületen futó kampányok költségstruktúrájának bemutatása
Kampány költségkeret | Összeg / nap |
---|---|
Konverziós kampányban a különböző márkákra épített hirdetések | 10.000 Ft |
Kosárelhagyókat megcélzó hirdetés | 2.000 Ft |
Dinamikus remarketing | 2.000 Ft |
Dinamikus potenciális vásárlók hirdetés | 2-4.000 Ft |
Szezonális akciókat hirdető konverziós kampány | 2-5.000 Ft |
Összesen átlagosan | 20.000 Ft |
Google Ads
Kampány költségkeret | Összeg / nap |
---|---|
TOP termékeket hirdető PMax | 2.000 Ft |
Minden terméket hirdető PMax | 3.000 Ft |
Basic termékeket hirdető PMax | 3.000 Ft |
Black Week Search kampány | 11.000 Ft |
Black Week PMax | 6.000 Ft |
Őszi vásár Search kampány | 12.000 Ft |
Őszi vásár Display kampány | 10.000 Ft |
Összesen átlagosan | 47.000 Ft |
A céljának elérése, eredményességének bemutatása
A kampányok fő célja az interakciós arány 1% felett tartása és emellett 1000 Ft alatti CPM elérése. Ezt sikerült is elérni, a kampányok átlagos CTR mutatója 1,39% lett és az Átl. CPM csupán 618 Ft.
Az előző időszakhoz képest a budget 130%-kal emelkedett, míg 28,4%-kal emelkedett a CTR , a CPM pedig a büdzséhez képest csak 124%-kal emelkedett.

PR cikk online megjelenései:
További információk
Kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy a brandépítés az akciók mellett a luxusélmény és az egyediség hangsúlyozásával történjen.
Az online kampányelemeket offline eszközökkel is erősítettük. A Lurdy Bevásárlóközpontban ledfalon hirdettünk, a bemutatóterembe rollup, molino és megállítótábla hívta fel a figyelmet az aktuális kampányokra.
Új weboldalt is fejlesztettünk, mely mind dizájn, mind funkciók tekintetében illeszkedik a 2025-ös marketing trendekhez és megfelel a vásárlói elvárásoknak. Átlátható, jól navigálható felületen vezetjük végig a vásárlókat. A célközönség demográfiai és pszichográfiai adatait szem előtt tartva, eladásösztönzően építettük fel a struktúrát, ügyelve a színekre, szimbólumokra, megjelenésekre. A weboldalt a marketing folyamatok figyelembevételével fejlesztettük, hogy a későbbi kampányok eredményesebbek legyenek. Hőtérképpel (Hotjar) vizsgáltuk a folyamatokat, aktív OptiMonk-kampányba kesztünk, A/B tesztekkel értékelve az AI funkcióit.
Nagy hangsúlyt fektettünk a vásárlói véleményekre, valamint a Google Cégem felület adta lehetőségek kihasználására is.
Törekedtünk az örökzöld, jól működő rendszerek felépítésére, melyeket 2-3 havonta nagy kampány idején megtámogattunk SMS marketinggel is, melyet a BIPkampany.hu-val bonyolítottunk le.
Email marketingnél teszteltünk külső hideg listát, célozva a közönséget Eurogroup email küldő céggel, beépítve a kampányok során tapasztaltakkal, így ráerősítettünk a kampány során a weblátogatókra. Átlagosan kampányonként 2500 potenciális felhasználót feliratkoztattunk vagy remarketinggel újracéloztunk.
Affiliate partnerségeket vezettünk be, ahol ajánlói hírlevelet és posztot dolgoztunk ki. 4 partner küldte ki a hírlevelet és posztolt, ezzel újabb forgalmat tereltünk az oldalra, a teljes kampány ideje alatt 6000 főt.
3 hónapos tervekben építünk stratégiát, 1-2 hetes sprintekben gondolkodva, lereagálva az aktualitásokat. 3-5 napon belül építünk új kampányokat új érkező termékekre, így a piac előtt járva az aktuális trendekkel.