Az önálló Gmail-hirdetések 2021 július 1-jén megszűnnek

Ez a célzási típus mostantól a Discovery Ads-be kerül, és nem lesz lehetőség a külön célzásra. Azok a hirdetők, akik kedvelték ezt a hirdetési formát, most csalódottak lehetnek.

A keresőóriás e-mailt küldött azoknak a hirdetőknek, akiknek fiókjukban önálló Gmail- hirdetési kampányok vannak. 

A levélben az állt, hogy a Gmail-hirdetési célzás július 1-től a Discovery kampánytípusban „csak olvasható módban lesz elérhető, tehát új hirdetés létrehozására, illetve a meglévő hirdetések szerkesztésére – már nem lesz módjuk a hirdetőknek.

Mik azok a Gmail hirdetések?

Ezekkel a hirdetésekkel a Gmail-fiókban találkozhatsz, különösen a „Promóciók” vagy a „Közösségi” lapon.

Összezárt állapotban jelennek meg tárgysorral, úgy mint egy e-mail. Ha rákattintassz, akkor láthatod a hirdetést, mely tartalmazhat videókat, fotókat, vagy űrlapokat is. A hirdetésben ellehet helyezni a hirdető weboldalára mutató linket is. 

Jelenleg kétféle Gmail-hirdetés létezik: 

#1. egy vállalkozás hirdetése: mint ahogy a neve is mutatja, ezek a hirdetések egyszerre csak egy vállalkozás hirdetését jelenítik meg. 

#1. többkereskedős hirdetések: a többkereskedős hirdetések inkább Shopping-szerű hirdetések, amelyek több kiskereskedő, több termékét jelenítik meg.  

Ha ráklikkelsz a hirdetés szövegében lévő ajánlatra, akkor a rendszer a webhelyen lévő termékoldalra irányít. 

Hirdetőként kiemelheted az árakat, képeket, értékeléseket és egyéb olyan fontos információkat, melyeket a potenciális vásárlók relevánsnak találhatnak, beleértve az ajánlat feltételeit is.

Ezeket a promóciós e-maileket felhasználóként mentés céljából csillagozhatod, vagy továbbíthatod is őket.

Gmail-hirdetések migrálása a Discovery-kampányokba

A Discovery-hirdetésekkel akár 3 milliárd embert is elérhetsz a YouTube-on, a Discoveren és a Gmailben található rendkívül népszerű feedekben.

A Google megjegyzi azt is, hogy a jelenlegi Gmail-hirdetési kampány beállításokat egyszerűen reprodukálhatod a Discovery-kampánytípusban. Azonban van három fő dolog, amire figyelned kell: 

  • a költségkeret, 
  • az ajánlattétel,
  • és a cél kiválasztása.

A Google azt nem közölte, hogy miért vezeti be ezeket a változtatásokat, ennek számos oka lehet. 

Talán a Gmail-hirdetések már nem annyira profitábilisek, mint ahogyan azt a kezdetekben gondolták. Az is lehetséges, hogy a Discovery-kampánytípust szeretnék erősíteni annak érdekében, hogy megpróbáljanak nagyobb keresletet kialakítani, ebben az értékesítési csatornában.

Konklúzió: Akárhogy is van a Gmail-hirdetésekre támaszkodó hirdetőknek előbb-utóbb el kell kezdeniük a Discovery-kampánytípussal foglalkozniuk, hiszen érdemes már a változtatások előtt kitapasztalni annak lehetőségeit.

A Google súgócikkét a változásról itt találjátok.

Nem vagy tisztában a Discovery-hirdetésekkel? Ne aggódj, hiszen nálunk tapasztalt és rutinos PPC specialista kezeli az ügyfelek hirdetéseit! Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Felveszem veletek a kapcsolatot!

Berta Gergő

Berta Gergő
06 30 386 2627
gergo.berta@maximumbusiness.hu