ESETTANULMÁNY

CoopStar

A kampányok fő célja, hogy a Coop Star Zrt. brandjét megerősítsük az offline boltok lokációjában. Emellett a weboldal kapott egy ráncfelvarrást, amit szintén szerettünk volna megmutatni a vásárlóknak.

Olvasd el, hogyan értük el mindezt!

Az online felületen futó kampányok céljának, célcsoportjainak bemutatása

A tervezésnél a fő szempont egy összetett kampánystruktúra felépítése volt. A Facebook és a Google ads fizetett hirdetésein kívül kiegészítettük a következőkkel: tiktok aktivitás és hírlevelezés illetve email automatizmusok. Mindezek mellett természetesen aktív Facebook és Instagram oldalt is üzemeltetünk és nagy hangsúlyt fektetünk rá. Úgy, ahogyan a grafikai elemekre is, amelyet grafikusunk a legfontosabb szakmai szempontokat figyelembe véve készített el.

Keresőoptimalizálás:

Folyamatos blogcikk írással erősítettük a seo-t, amely a kulcsszókutatásunk általi top 15 kulcsszóra készült. Ezen felül on site seo-t is végzünk, valamint folyamatos külső linkekkel (off site seo) erősítjük az oldalt, az eredményes növekedés érdekében.

Az eddigi 1 éves időtartam alatt exponenciálisan növeltük a webshop organikus forgalmát és a kulcsszó pozíciók számát a Google-ben, ami a bevételi oldalon is meglátszik hónapról-hónapra.

Az online felületen futó kampányok tervezésének, lebonyolításának bemutatása

A tervezésnél a fő szempont egy összetett kampánystruktúra felépítése volt. A Facebook és a Google Ads fizetett hirdetésein kívül kiegészítettük a következőkkel: nagy volumenű keresőoptimalizálás, influencer kampány, márka arc keresése, hírlevelezés, illetve e-mail automatizmusok. Mindezek mellett természetesen aktív Facebook és Instagram oldalt is üzemeltetünk és nagy hangsúlyt fektetünk rá. Úgy, ahogyan a grafikai elemekre is, amelyet grafikusunk a legfontosabb szakmai szempontokat figyelembe véve készít el. Indulás óta folyamatosan teszteljük a közönséget, a reakciókat, hogy milyen színekre, szimbólumokra, szövegekre hogyan reagálnak, így ezek figyelembevételével készülnek a tartalmaink, a minél nagyobb konverzió elérése érdekében.

Fontos megjegyezni, hogy a webshop indítás első időszakában (2021) TV, rádió és offline média megjelenéseket alkalmaztunk, hogy támogassák az online kampányokat, de méréseink alapján 2,3x hatékonyabb volt az elköltött hirdetési pénz online, mint offline, így 4,5 hónap tesztelést követően azóta sem indultak újra és 100%-ban online eszközökre támaszkodik a webáruház. A Coop Online webshop nincs összeköttetésben a fizikális Coop boltokkal, mert a vezetőség döntése alapján külön kívánja építeni, így az online futó munkák, nem fűzhetőek össze az offline boltokkal, így a brand néven kívül, keresztértékesítési kampányokban nem tudtunk gondolkodni.

Keresőoptimalizálás

Folyamatos blogcikk írással erősítettük a SEO-t, amely a kulcsszókutatásunk általi top 18 kulcsszóra készült. Ezen felül on site SEO-t is végzünk, valamint folyamatos külső linkekkel (off site SEO) erősítjük az oldalt, az eredményes növekedés érdekében.

Az eddigi 1 éves időtartam alatt exponenciálisan növeltük a webshop organikus forgalmát és a kulcsszó pozíciók számát a Google-ben, ami a bevételi oldalon is meglátszik hónapról-hónapra.

Facebook

A hirdetések kommunikációja 2 fő pillérre épülnek. Az egyik a vállalat CSR tevékenységeinek regionális hirdetése, így növelve az adott régióban élők szimpátiáját. A CSR tevékenységek segítenek a meglévő hűséges vásárlók megtartásában.

Emellett a kommunikáció másik pillérje a folyamatos akciók hirdetése. Kezdetben a elérési céllal, hogy a facebook felhasználók, felfigyeljenek és megszokják, hogy kommunikálni fogunk hozzájuk. Miután stabil CPM-et tudtunk elérni (150-200 Ft), elkezdtük átterelni a weboldal akciós újság aloldalra.

Kampányok:

  • Engagement kampányok a CSR tevékenységekre

  • Engagement kampányok brandelésre – itt akciós carouseleket használva

  • Traffic kampány az akciós újságra, hogy a vásárlók már online is elérjék

  • Postboost az oldal aktivitásának növelésére CSR posztokkal

A hirdetések gyakorisági mutatójának célja legalább 5, hogy minden felhasználóban tudatosuljon a folyamatos kommunikációs csatorna. Így építve a brandet és hirdetve az akciókat.

Google Ads

Brand kampányként a fő cél a nagy engagement volt. Ezért display hirdetéssel fedjük le a lokációs célközönséget. Itt kommunikációban váltva az új boltok nyitásától kezdve az aktuális nagyobb akciókig.

Kampányok:

  • Display kampány

  • Search Brand kampány

Az online felületen futó kampányok költségstruktúrájának bemutatása

Facebook

Engagement kampány:

  • akciókra: napi 6.600 Ft költségkeret
  • CSR: napi 6.200 Ft költségkeret

Traffic kampány

  • az aktuális akciós újságokra hírdetve: napi 5.200 Ft költségkeret

PostBoost kampány

  • CSR: napi 2.500 Ft költségkeret
  • akciókra: napi 1000 Ft költségkeret

Google Ads

Display kampány:

  • napi 13e Ft költségkeret

Brand Search kampány:

  • napi 3e Ft költségkeret

 

A céljának elérése, eredményességének bemutatása

A kampányok fő célja 2023 második félévében az oldal látogatottságának növelése és a felhasználók elérésének növelése. A hirdetések gyakorisági mutatóját az előző időszakhoz képest sikerült csökkenteni a kitűzött irányba 8,8-ról 6,7-re. A traffic kampányban kell még további építkezéseket végrehajtanunk, hogy sikerüljön elérni a kitűzött célt.

A Google Analytics számai alapján az is látható, hogy a Google Ads-ből és a Facebookból érkező felhasználó relevanciája elég magas. Az oldalon eltöltött idejük 2,5-3,5 perc körüli átlagot mutatnak. Emellett 60%-os elkötelezett munkamenetet. Ebből egyértelműen látszik, hogy a célközönség és a hirdetés összhangban van az oldallal.

További információk

Kezdetben egy elavult weboldallal indultunk, azonban ez lecserlésre került és most egy WordPress rendszerre épült weboldal zakatol, amely marketing pszichológiai szempontok szerint van felépítve és hirdetési kampányok által kitesztelve. 19 lépésben alkalmazzuk az oldalon eltöltött idő és a több oldal megtekintésére irányuló folyamatokat, hogy elvezessük a látogatót a boltkeresőhöz és az akciós újsághoz.

A sikerességünkhöz sokat hozzátett a cégvezetés is. Folyamatos nyitottságot mutatva az újabb marketingtrendek irányába, például a Tiktok csatorna folyamatos építésével contenttel történő saját gyártású videóikkal.

Az akciós kampányok mellett, amik a boltba beterelést segítik, nagy hangsúlyt fektetünk a szerethetőségre és a szimpátia kialakítására. A Tiktok videók kifejezetten humoros hangvételűek. A facebook-on pedig a boltok lokációjában több lehetőséget is kihasznál a cég a környékbeli lakosok támogatására.