E-kereskedelmi trendek 2022

Fedezd fel a legnépszerűbb eCommerce trendeket, amelyek segítségével kiemelkedő online élményt nyújthatsz vásárlóidnak 2022-ben!

2021-ben a vállalkozások arra összpontosítottak, hogy alkalmazkodjanak a folyamatos e-kereskedelem növekedéséhez, és küzdjenek a fizikai terek „megnyílásával”. Míg az év a digitális átalakulásról szólt, 2022 inkább a megkülönböztetésről és a vásárlói elvárásokról szól majd.

Mivel 2022-ben az Egyesült Államokban az e-kereskedelmi eladások meghaladják az 1 billió dollárt, a vállalkozásoknak előnyben kell részesíteniük az ügyfélélményt, annak érdekében, hogy fenntartsák lendületüket és versenyelőnyüket.

Az egyik módja annak, hogy vállalkozásod sikeres legyen, ha az e-kereskedelem növekvő területeibe fektetsz be. Ebben a cikkben a 2022-es e-kereskedelmi trendeket mutatjuk be.

  1. Chatbotok

Ahogy a gépi tanulási technológia egyre kifinomultabbá válik, a márkák elkezdik kihasználni az AI-t és az automatizálást a vásárlói élmény fokozása érdekében. A chatbotok például olyan szoftverek, amelyek élő csevegési felületen keresztül tudnak kommunikálni a vásárlókkal.

A chatbotok azonnali, a hét minden napján, 24 órában rendelkezésre álló ügyfélszolgálatot biztosítanak, és erőforrásként szolgálhatnak ahhoz, hogy a vásárlókat a megfelelő oldalakra tereljék, és visszatérjenek a vállalkozásodhoz.

  1. Hang alapú vásárlás

Mivel az előrejelzések szerint a hangalapú e-kereskedelmi eladások 2023-ban elérik a 19,4 milliárd dollárt, azt fogjuk látni, hogy a vállalkozások továbbra is beépítik a hangalapú vásárlást, hogy még egyszerűbbé tegyék az ügyfelek számára a termékek vásárlását.

A voice shopping segítségével valós időben léphetsz kapcsolatba ügyfeleiddel. Fontold meg a kísérletezést a csevegőalkalmazásokkal, mint például a Facebook Messengerrel és olyan hangtechnológiával, mint az Alexa és a Siri. Ezzel  lehetővé teheted az ügyfelek számára, hogy kapcsolatba lépjenek a vállalkozásoddal, ajánlásokat kapjanak, és végül vásároljanak.

  1. Különféle fizetési módok

Az ügyfelek azt szeretnék, ha a fizetési folyamat során választhatnák ki a számukra legkedvezőbb fizetési módot. Azok a vállalkozások, amelyek diverzifikálják fizetési technológiájukat, nagyobb valószínűséggel építenek bizalmat, csökkentik a kosárelhagyást, és több költésre ösztönzik a vásárlókat.

A kamatmentes finanszírozási megoldások, mint például a vásárlás most, fizessen később, valamint a zökkenőmentes, 1 kattintással történő fizetési lehetőségek továbbra is egyre népszerűbbek, és vonzóak lesznek az online vásárlók számára.

Az ecommercedb.com legfrissebb felmérése alapján az online kis- és középvállalkozások 72%-a tervezi, hogy három éven belül elfogja fogadni a kriptovalutával történő fizetést.

kripto fizetés

  1. Videó marketing

A tartalommarketinghez hasonlóan a videók is hatékony eszközt jelentenek a termékek népszerűsítésére és új ügyfelek szerzésére. Készíts és helyezz el videókat a közösségi médiában, a webhelyed kulcsfontosságú részein, például a kezdőlapján, a tájékoztató oldalon vagy a termékoldalakon.

A kicsomagoló videók, magyarázó videók, oktatóanyagok és a felhasználók által generált tartalom mind-mind olyan lehetőségek, amelyek felkeltik az ügyfelek érdeklődését, és segíthetik őket a vásárlási döntésekben.

  1. Kiterjesztett valóság, új technológiák az e-kereskedelemben

2022-ben a vállalkozások továbbra is új technológiákkal kísérleteznek, hogy kitűnjenek a versenytársak közül. Az olyan funkciók, mint például a termékmegjelenítők, a termékkészítők, a 3D-s térképezés és a kiterjesztett valóság, még könnyebbé teszik az ügyfelek számára a termékek online megjelenítését, felfedezését és „kipróbálását”.

Ez a magasabb szintű termékértékesítés segít újrateremteni azt az offline kiskereskedelmi élményt, amelyre sok vásárló vágyik, miközben vonzó és egyszerű vásárlási élményt nyújt számukra.

  1. Előfizetések és hűségprogramok

Mondanunk sem kell, hogy az e-kereskedelem egyre gyorsabb ütemben fejlődik és sok vállalkozás számára az ügyfelek megtartása a legfontosabb.

Arra számíthatunk, hogy az előfizetési és hűségprogramok folyamatosan bővülnek, kényelmet, exkluzivitást és megtakarítást biztosítva a vásárlóknak. Ez kapcsolatokat alakít ki az ügyfelekkel, és arra ösztönzi őket, hogy váljanak a márka szószólóivá.

  1. Többcsatornás értékesítés

Az Omnichannel értékesítés 2022-ben tovább fog bővülni. A mai vásárlók mindenekelőtt a kényelmet értékelik.

Az omnichannel megközelítés biztosítja ezt a kényelmet azáltal, hogy zökkenőmentes élményt hoz létre, függetlenül attól, hogy az ügyfelek asztali gépen vásárolnak, okostelefonon böngésznek, vagy egy kattintással megrendelik a terméket, majd a fizikai boltban veszik át a terméket.

Azok a vállalkozások, amelyek az omnichannel stratégiájukba fektetnek be, sokkal jobb helyzetben lesznek az eladások maximalizálása és a vásárlói hűség fokozása érdekében.

  1. M-Commerce

A mobilkereskedelmi értékesítések száma az Egyesült Államokban várhatóan megduplázódik 2025-re.

emarketer

Forrás: emarketer.com

Ahhoz, hogy az élen maradj, vállalkozásodnak egyszerű és vonzó élményt kell teremtenie a mobil vásárlók számára.

A szilárd mobilkereskedelmi tapasztalat garantálja, hogy ügyfeleid visszatérjenek a vállalkozásodhoz, és garantálja, hogy az eladások a következő években is növekedjenek. Fontold meg olyan dolgok bevonását, mint a push értesítések, SMS-ek, mobiltartalom, mobil e-kereskedelmi alkalmazás és mobilra optimalizált weboldal.

  1. Konverziós arány optimalizálása

A konverziós arány optimalizálása egyike a sok örökzöld e-kereskedelmi trendeknek, amely segíti az online kereskedőket abban, hogy azonnali és hosszú távú eredményeket érjenek el.

Ahhoz, hogy modern e-kereskedelmi vállalkozásod sikeres legyen már az induláskor, képesnek kell lennie arra, hogy az ügyfelek figyelmét felkeltse. Ezért folyamatosan optimalizáld a konverziós útvonalakat.

  1. Közösségi kereskedelem

Egyre többen fordulnak a közösségi médiához, hogy új termékek után böngésszenek, és a márkák válaszul találkoznak a vásárlókkal, ahol vannak. A közösségi kereskedelmi eladások az előrejelzések szerint 2025-ben majd elérik a 79,6 milliárd dollárt, így az online kereskedők újabb értékesítési és marketingcsatornához jutnak.

statista

Forrás: statista.com

Mivel a vállalkozások azt tervezik, hogy többet fognak költeni közösségi média hirdetésekre, neked is érdemes kialakítanod a közösségi marketing stratégiádat.

  1. Fenntarthatóság

A fenntarthatóság nem csak a környezetbarát márkákra és termékekre vonatkozik. Ahogy az ügyfelek egyre gyakrabban vásárolnak célorientált márkáktól, egyre több vállalkozás koncentrál a fenntarthatóságra.

Az ilyen vállalkozások számára fontos az, hogy kapcsolatba léphessenek napjaink tudatos vásárlóival, illetve az, hogy adakozzanak a fenntarthatóságra összpontosító szervezeteknek. Ez pedig bizalmat épít, és növekedési pályára állítja a vállalkozásodat.

  1. B2B e-kereskedelmi trendek

Nagy változás történt a B2B értékesítésben: a papír katalógusok és a bonyolult telefonos rendelések korát felváltják a teljesen digitalizált önkiszolgáló vásárlási élmények, az egyszerűsített háttérfolyamatok és a továbbfejlesztett ügyfélszolgálat.

Látni fogjuk, hogy a B2B vállalkozások fejlesztik e-kereskedelmi technológiájukat, és 2022-ben kihasználják az e-kereskedelmi trendeket.

Ahhoz, hogy versenyképes maradj, B2B vállalkozásodnak létre kell hoznia online katalógusokat, fejleszd B2C-szerű vásárlási folyamataidat, valamint gyorsan és hatékony teljesítsd az ügyfelek igényeit.

Ennek eredményeképpen a hatékony B2B e-kereskedelmi stratégia nagyobb értékesítési mennyiséget, magasabb átlagos rendelési értékeket és nagyobb vevői elégedettséget fog eredményezni.

Konklúzió: 2022-ben a fogyasztók minden eddiginél jobban várják a zökkenőmentes, kényelmes és emlékezetes vásárlási élményt. A megfelelő e-kereskedelmi trendekbe való befektetés lehetővé teszi, hogy alkalmazkodj ezekhez a gyorsan változó igényekhez és preferenciákhoz.

Vállalkozásod megkülönböztetése érdekében meg kell határoznod, hogy az e-kereskedelem mely területei növekednek, és hová fektethetsz be ezeken a területeken azért, hogy jobb online élményt tudj nyújtani az ügyfeleidnek!

Felveszem veletek a kapcsolatot!

Berta Gergő
06 30 386 2627
gergo.berta@maximumbusiness.hu