Rejtőzködnek a magyar márkák?

Sok olyan márka van, amiről azt hinnénk, hogy neves külföldi amerikai, angol, német, olasz, vagy éppen francia brandek, ám ha közelebbről szemügyre vesszük, magyar vállalkozások magyar márkái bújnak meg a külföldi elnevezések mögött. Az átlagos vásárlónak nehéz dolga van, hiszen nevük és reklámjaik alapján is külföldinek tűnhetnek ezek a magyar márkák.

Gondoltad volna, hogy számos olyan termék van a piacon például póló, nadrág, sportcipő stb., amelyek feltételezhetően nálad is megtalálhatóak – magyar cégek termékei, bár márka nevük és áruk alapján ezt nem feltételeznéd róluk. 

Valójában azért hisszük igazán márkás nyugati terméknek, mivel felépítettek mögé egy stabil brandet külföldi cégként pozícionálva és persze sokszor az árát is megkérik az adott divat darabnak.

Ez a jelenség nem csak hazánkban tapasztalható, hanem más nagy nyugat-európai márkák is éltek korábban már ezzel a lehetőséggel. 

Példaként említve a Hugo Boss-t, melyet sokan francia márkának gondolnak, azonban ebben az esetben német márkáról van szó. 

Vagy említhetnénk a Brooklyn rágógumit is, amelyre egyből rávágnánk, hogy amerikai, de itt nem New York egyik kerületéről van szó, hanem egy olasz márkáról. Ellenpéldaként ha vissza kanyarodunk a magyar brandekre, vannak igazi magyar márkák is, melyek jól teljesítenek. A Gyulai kolbász, a Vecsési savanyúság, vagy a Tisza Cipő Zrt. tőzsgyökeres magyar márkák, akik a jól csengő külföldi márkákhoz hasonlóan magas áron árulják termékeiket.

magyar brand

Magyar üzletek a bevásárlóközpontokban

Ki gondolná, hogy a hazai plázákban sétálgatva például a Devergo, vagy a Thomas Breitling márkák hátterében magyar cégek bújnak meg? Ők mind külföldinek adják ki magukat a nagyobb profit elérése reményében, ami érthető is.

Feltehetnénk azt a kérdést, hogy akkor – miért ilyen drágák ezek a termékek, hiszen esetükben nem merül fel se szállítási, se vámköltság, a valóban külföldön gyártott és onnan importált termékekkel szemben?

Erre azt válaszolhatnánk, hogy bizonyos márkák esetében az ár egy presztízs kérdés. Ezek a vállalkozások a termékeiket nyugati árakon tudják értékesíteni, persze csak akkor, ha ehhez a megszokott minőség is párosul.

Az is egy érdekes feltevés, hogy vajon megvennéd-e a Retro Jeans, Mayo Chix, Budmil, vagy DRK cipőt akkor is, ha ez lenne ráírva: Made in Hungary? 🙂 A felsorolt brandek szintén magyar márkák…

Forrás: Manager Magazin