Z generációs fiatalok

Érdekes tanulmány jelent meg a Mastercard jóvoltából, amely 11 országban vizsgálta a 18-24 éves lakosságot, kb. 11,5 millió főt.

Ezek a fiatalok a gazdaságban egyre nagyobb szerepet töltenek be és otthonosan mozognak a digitális technológiákban. Amellett, hogy a kapcsolatok és a személyes találkozások kiemelkedően fontosak a számukra, elkötelezettek a társadalmi és környezeti kihívások megoldásában, és ezt várják el a különböző márkáktól is.

A közép-kelet-európai (CEE) Z generáció fiataljainak átlagos havi jövedelme 450 euró, és prioritás számukra, hogy a közeljövőben már ne függjenek a szüleiktől. Ezért az a fő céljuk, hogy befejezzék tanulmányaikat és megszerezzék első szakmai tapasztalataikat.

A jövőben 2000-3000 eurót szeretnének keresni, amely összeg elég ahhoz, hogy eltartsák a családjukat, valamint hogy lakásra és időnként nyaralásra vagy utazásra gyűjthessenek.

A felmérés a magyar fiatalokat is górcső alá vette és az derült ki, hogy 40 százaléka teljes állásból szerzi jövedelmét, vagyis jobb az átlag, mint a környező országokban. 22 százalék a szüleit jelölte meg, mint bevételei elsődleges forrását, 16 százalékuk pedig főleg részmunkából tartja fent magát.

Bár a pénz fontos a Gen Z számára, a többi emberrel való kapcsolatokat értékelik a legtöbbre. A felmérésben arra a kérdésre, hogy melyek a számukra legfontosabb értékek:

  • 67 százalékuk a családot,
  • 60 százalékuk az egészséget,
  • 45 százalékuk a barátokat,
  • 43 százalékuk a szerelmi életet említette.

Azt gondolhatnánk, hogy a fiatalok csak a neten lógnak, szerintük azonban semmi sem helyettesítheti a személyes beszélgetéseket, és 64 %- uk szívesen tölti szabadidejét másokkal, különösen a barátaikkal.

Érdekes tény az is, hogy a technológia iránt fogékony Z generáció számára az e-kereskedelem természetes környezet, mivel 76 százalékuk havonta legalább egyszer vásárol online.

A Z generáció fiataljai elkötelezettek a társadalmi és környezeti kérdések iránt és csaknem felük ( 45 százalék ) azt mondta, adakozik különböző alapítványoknak és civil szervezeteknek. 34 százalékuk pedig önkéntes munkát is vállal.

Amikor pedig a jövő a kérdés, akkor 40 százalékuknak a bolygó állapota az egyik leggyakoribb aggodalmuk, míg 52 százalékukat a megélhetés nyugtalanítja. A magyar válaszadók 61 százaléka aggódik a megélhetés miatt.

Ha kíváncsi vagy a felmérés további részleteire, akkor látogass el ide: hungarytoday.hu

Felveszem veletek a kapcsolatot!

Berta Gergő

Berta Gergő
06 30 386 2627
gergo.berta@maximumbusiness.hu