Helyi keresőoptimalizálás lépésről-lépésre
A Searchengineland írt pár napja arról, hogy a tavalyi adatokhoz képest igen csak megugrott az „elérhető a közelemben” típusú keresések száma. Ebben a cikkünkben most arról írunk, hogy a helyi vállalkozások – hogyan fordíthatják előnyükre a Google cégem profil látogatásaikat.
Miért előnyös Google cégem profilt létrehozni?
Ha helyi vállalkozásod van, akkor nagyon előnyös a Google Cégem regisztráció, vagyis a Google cégem profil létrehozása, amely ingyenes. Akár rendelkezel weblappal, akár nem ez a profil megjelenik a Google térképen és a Google keresőjében, valamint mivel ez a helyi keresőoptimalizálás alapja, fontosak a megfelelő beállítások.
Annak ellenére, hogy az idei Black Friday kampányok jelentős növekedést hoztak az e-kereskedők számára, a fogyasztók nagy része továbbra is offline vásárlást részesíti előnyben.
Ezen túlmenően a helyi vásárlás továbbra is kritikus a legtöbb hazai kisvállalkozás (KKV) számára, amelyek közül sokan nem maradhatnak életben, ha nem tudják produkálni a negyedik (Q4 ) negyedéves eladási számukat.
A koronavírus járvány ideje alatt a Google Small Business Advisors programja mellett a Facebook, Waze is olyan programokat indított, amelyek keretében tanácsokkal látják el, és segítik a helyi vállalkozásokat. A Google Cégem ebben az évben számos frissítést és változást is bevezetett a lokális cégek számára.
Maximum Business Google cégem profil
A Google 2020-as felmérései, valamint a keresési adatok alapján már most megállapítható, hogy:
- a vásárlók 80%-a szilárdan elhatározta, hogy kevesebbet utazik vásárolni, mint az előző években.
- a „elérhető a közelemben” típusú keresések száma tavaly óta globálisan több mint 100%-kal nőtt.
- a vásárlók 67%-a azt tervezi, hogy megbizonyosodik arról online, hogy a kívánt termék raktáron van-e, mielőtt megvásárolná.
Ahogy a harmadik pontban látható a fogyasztók közel 70%-a biztos akar lenni abban, hogy a termékük raktáron van, mielőtt meglátogatja az üzletet.
Ezért kiemelkedően fontos a webshop tulajdonosok számára a ” valós idejű termékraktározás “, melyet az online kiskereskedők a Google Merchant Centeren keresztül kezelhetnek, és tölthetnek fel egy helyi termékkészlet feed formájában.
Azt tanácsoljuk, hogy mivel a Google cégem fiók ingyenes a te helyi vállalkozásod is legyen jelen a helyi ismertség, és az eladások növelése érdekében.
Ezekre nagyon figyelj, amikor keresőoptimalizálod a Google cégem profilodat:
- Teljesen töltsd ki a GMB profilodat, profil név, cégnév, cím, szolgáltatások, képekkel együtt.
- Használj a profilodban 1-2 fontosabb kulcsszót, vagy kifejezést.
- Add meg a vonatkozó üzleti attribútumokat pl. út mentén történő átvétel stb.
- Oszd meg blogcikkeidet bejegyzés formájában a Google cégem oldaladon.
- Ha van, tüntesd fel a termékkészlet információkat is.
- Folyamatosan tájékoztasd az ügyfeleidet a nyitvatartási időről, illetve a vásárlással kapcsolatos változásokról is a COVID-19 vírushelyezet miatt.
A vélemények értékes visszajelzésként szolgálhatnak céged számára. Éppen ezért mindig válaszolj a negatív és a pozitív véleményekre is, és ha válaszolsz rájuk, megalapozhatod ügyfeleid hűségét. Mindig érdemes megköszönni a véleményeket, és rövid, barátságos hangnemű és hasznos válaszokat adnod.
Nem vagy biztos a Google cégem beállításokban? Hívj fel minket és segítünk keresőoptimalizálni a Google cégem fiókodat!
Berta Gergő
06 30 386 2627
gergo.berta@maximumbusiness.hu