TikTok használata e-kereskedőként
Egy korábbi blogcikkünkben már írtunk a TikTok videókról, ma pedig arról olvashatsz, hogyan használd e-kereskedőként a TikTokot?
A TikTok még 2016-ban A.me néven indult Pekingből. A TikTok alkalmazása az egyik legnépszerűbb a Google Play-ben és az Apple App Store-ban. Az Egyesült Államokban már több mint 200 millió, világszerte pedig 2 milliárd letöltéssel rendelkezik és e-kereskedőként te sem hagyhatod figyelmen kívül.
Hogyan profitálhatsz e-kereskedőként a TikTok-ból?
A TikTok-ra naponta több millió videót töltenek fel, amelyeket több százezer felhasználó oszt meg. Bár senki sem tudja garantálni, hogy egy videó népszerűvé váljon, mégis vannak olyan stratégiák, amelyek segítségével a tartalmad bekerülhet a #Neked szakaszba, arra az oldalra, ahol a felhasználók görgetnek, és új tartalmat fedeznek fel.
„A Neked hírcsatorna a TikTok platform egyik meghatározó jellemzője” – áll a TikTok blogbejegyzésében. “A TikTok-nak az a különlegessége, hogy bár különböző emberek találkozhatnak ugyanazokkal a kiemelkedő videókkal, az egyes felhasználók hírcsatornája mégis egyedi és egyénre szabott.”
Ezáltal, ha a videód nem is lesz a legfelkapottabb, a tartalmadat sok potenciális ügyfél láthatja, persze csak akkor, ha néhány alapszabályt és közzétételi módszert betartasz.
Videó megtekintések növelése
Legyen rövid a videód. A TikTok #Neked hírcsatorna algoritmusa a nézési időn alapszik. A TikTok algoritmusa figyeli a videó befejezési arányát – az átlagos nézési időt a videó hosszához képest.
Minél nagyobb a nézési idő és a videó hossz aránya, annál nagyobb az esélye annak, hogy a videód több #Neked hírcsatornában jelenik meg.
Nagyobb az esélye annak, hogy a felhasználó megnéz egy 20 másodperces videót 14 másodperc alatt, mint egy 50 másodperces tartalmat 34 másodperc alatt.
Ebben a példában a felhasználó pontosan azokkal az információkkal kezdi, amelyeket meg fog osztani (hashtagek), világosan, mégis gyorsan beszél.
Kövesd a felkapott hashtageket
Ha azt szeretnéd, hogy a videóid népszerűek legyenek, és minél többen nézzék meg, kutasd ki, melyek a legfelkapottabb hashtagek, majd ezek alapján készítsd el saját videódat. Meglátod majd egyre több potenciális ügyfél fog követni.
Forrás: practicalecommerce.com
Használd ki a trendeket
Ha túl nagy feladat számodra népszerű TikTok-tartalmak létrehozása, akkor kérd meg barátaidat, hogy készítsenek videókat a termékeidet bemutatva.
A TikTok egyébként elindított egy alkotói piacteret, hogy segítse a vállalkozásokat kapcsolatba lépni a már népszerű tartalom készítőkkel.
Így e-kereskedőként te is rátalálhatsz azokra a TikTokerekre, akikkel együtt tudsz majd működni termékeid népszerűsítése érdekében.
Alkalmazz cselekvésre ösztönzést
Ha szeretnéd, hogy a tartalmaid megtekintését követően az ügyfelek meglátogassák webáruházadat, akkor ne felejtsd el a CTA ( call-to-action) használatát.
Ebben az esetben a cselekvésre ösztönzés valami ilyesmi legyen: „Kattints webáruházunkra a BIO-ban.” Ez a TikTok profil oldalad, ahová elhelyezheted webáruházad URL-jét.
További elköteleződés érdekében kipróbálhatsz olyan CTA-t, mint például a „Lájkold és oszd meg videómat” vagy a „Hozzászólás lentebb!”
Előző cikkünket itt olvashatod el: leghasznosabb projektmenedzsment szoftverek 2021.
Berta Gergő
06 30 386 2627
gergo.berta@maximumbusiness.hu