Videó SEO tippek 2021
Danielle Marshak, a Google termékmenedzsere öt videóból álló sorozatot indított, bemutatva a legjobban működő videó keresőoptimalizálási technikákat. A Google Youtube csatornáján a Lightning Talks bemutatón nézheted meg a videósorozatot.
Ezekből a videókból:
- olyan bevált módszereket ismerhetsz meg, amelyek segítik videóid megjelenítését a Google Keresésben és a Felfedezés-ben.
- megtudhatod, hogyan indexeli a Google a videókat, azokat a funkciókat, ahol a videók megjelennek a Google-ban, és Te mit tehetsz ezen funkciók optimalizálása érdekében.
- megismerhetsz öt olyan gyakorlatot, amelyek hasznosak lesznek a weboldal tulajdonosok számára, így Te is hatékonyabban optimalizálhatod a videós tartalmakat a keresési eredmények tekintetében.
- azt is megtudhatod, hogy miről szóljanak a videóid, ugyanis a Google a kapott szignálok alapján jeleníti meg videóidat a Keresés-ben és a Felfedezés szolgáltatásban.
Forrás: youtube
A Google ezeket a jelzéseket használja egy videó megértéséhez:
- Oldal szövege: például az oldal címe, címsorai és a videó leírása.
- Hivatkozási linkek: más weboldalakról küldött jelek, amelyek linkelnek a videóra.
- Strukturált adatok: ezek a videó beállított meta adatai.
- Videó fájlok: A Google képes arra, hogy megértse az audio fájlokat és a vizuális tartalmakat.
A Videó SEO lényege az, hogy a fent említett elemeket add hozzá a videódhoz, ezzel egyértelmű jeleket küldesz a kereső óriásnak a videód rangsorolásához.
Videó keresőoptimalizálása 5 lépésben
- Tedd nyilvánosan hozzáférhetővé a videódat
Ha szeretnéd, hogy a Google felfedezze a videódat, akkor az első lépés annak biztosítása, hogy videód nyilvánosan elérhető legyen az interneten. Ez azt jelenti, hogy a videónak rendelkeznie kell egy megfelelő weboldallal, amelynek URL-je a Google számára elérhető.
A videónak könnyen láthatónak kell lennie az oldalon anélkül, hogy bonyolult felhasználói műveletekre lenne szükség a betöltéshez.
- Használd a strukturált adatokat
Annak érdekében, hogy a Google megtalálja a videókat és megértse, miről szólnak érdemes használnod a strukturált adatok beállítását a Schema.org VideoObject jelöléssel.
Ez a jelölés tartalmazhat olyan információkat, mint a videó címe, a leírás, az időtartam, az indexkép, a videós fájlok URL-jei és egyéb információkat.
Speciális keresési funkciókat is engedélyezhetsz a strukturált adatok megadásakor, például az élő közvetítések esetén „ÉLŐ” videó megjelöléssel.
Itt van egy példa HTML kód részlet, amelyben szerepel a videó Schema jelölés:
Forrás: semrush
- Adj videódhoz kiváló minőségű indexképeket
Minden videóhoz kiváló minőségű indexképeket adj azokon az URL-eken, amelyekhez a Google hozzáférhet.
Ha egy indexkép nem elérhető a Google számára, akkor ez az oldal nem jelenhet meg a videók találati listáján. Például, ha az indexkép URL-jét tiltja a Robots.txt fájl, akkor a Google nem férhet hozzá.
- Küldj be a Google-nek egy videó webhelytérképet
Egy videó webhelytérkép beküldésével a Google könnyebben megtalálja a weboldaladhoz társított videós tartalmakat.
Ez a videó webhelytérkép metaadat-címkéket is tartalmazhat, így a Google jobban megtudja érteni – miről is szólnak a videóid. Erről többet is megtudhatsz a Google Search Central-ban.
- Tedd hozzáférhetővé a videós fájlokat
Győződj meg arról, hogy a Google be tudja-e tölteni a videós fájlokat, illetve hogy az oldal alkalmas legyen olyan keresési funkciókra, mint a videók előnézete és a legfontosabb pillanatok megjelenítése.
A videós előnézetben a Google kiragad néhány másodpercet egy videóból, amelyet klipként jelenít meg, így egy videó sokkal vonzóbb lehet, mint egy statikus indexkép.
A max-video-preview robot metacímke segítségével szabályozhatod az előnézetek hosszát.
A Google a videós fájl-t használja a videók tartalmának elemzéséhez, ezáltal a videókat a legrelevánsabb keresési lekérdezésekhez tudja megjeleníteni a találati listáján.
A videó SEO-val kapcsolatban többet is megtudhatsz a Google előadássorozatából!
Berta Gergő
06 30 386 2627
gergo.berta@maximumbusiness.hu