Online vásárlás 2021

Az eMarketer oldalán lehet olvasni, hogy Kínában először bármely ország közül az idei évben az prognosztizálható, hogy az e-kiskereskedelem részesedése meghaladhatja az 50% -os arányt. Vagyis többet vásárolnak a kínaiak online, mint a fizikai boltokból.

Az előrejelzések szerint az ország e-kiskereskedelmi értékesítésének 52.1% -a 2021-ben az e-kereskedelemből fog származni, szemben az egy évvel ezelőtti 44.8% -kal.

Ez pedig azt jelenti, hogy Kína lesz első alkalommal az az ország, ahol az egész ország e-kiskereskedelmi értékesítése online fog lebonyolódni.

Ez annak is köszönhető, hogy az elmúlt tíz évben a hagyományos vásárlás fokozatosan háttérbe szorult az online vásárlással szemben.

Tíz évvel ezelőtt az e-kereskedelem részesedése a teljes kiskereskedelemből az Egyesült Államokban és Kínában közel azonos volt: 4,9%, illetve 5,0%.

A dobogó második helyén szereplő Dél-Koreában ugyanez az arány már csak 28.9%, míg a harmadik helyen lévő Egyesült Királyságban ez az arány 28.3%.

emarketer

Forrás: emarketer

Minek köszönhető az online vásárlás ilyen mértékű népszerűsége Kínában?

Néhányat most felsorolunk:

  • a kínai Alibaba e-kereskedelmi platform hatalmas népszerűsége, ahol szinte bármit be lehet szerezni online.
  • olyan innovatív digitális fizetési rendszerek megjelenése, mint például az Alibaba által kifejlesztett Alipay, vagy a Tencent WeChat Pay, amelyek évekkel megelőzik nyugati versenytársaikat.
  • A kényelmetlen, nem ügyfélközpontú és gyakran konfrontatív személyes vásárlási kultúra is segítette a vásárlókat abban, hogy jobban kiismerjék magukat az e-kereskedelemben, hiszen az online vásárlás egyre megbízhatóbb.
  • megjelentek az olcsó szállítási szolgáltatások, melyek a kínai migránsmunkások millióinak nyújtanak egynapos kiszállítást hihetetlenül olcsón – ez nagyon vonzó előny a bizonytalan első alkalommal vásárlókat tekintve.
  • az okostelefonok által vezérelt ” mcommerce kultúra ” előretörésével a kínai gazdaság gyors fejlődésnek indult, hiszen a legtöbb vásárló kihagyta a PC-korszakot, és közvetlenül mobileszközökön keresztül csatlakozik az internethez és ma már mobilról vásárol online.

Mennyien vásárolnak online hazánkban?

Magyarországon a Reacty mérései szerint jelenleg körülbelül 15-20% azoknak az online vásárlóknak az aránya, akik inkább az online vásárlást preferálják a hagyományos vásárlással szemben. Erre pedig a koronavírus járvány csak ráerősített.

Konklúzió: Az kérdéses, hogy hazánkban mikor fogjuk elérni az 50%-ot, de ehhez hozzájárulhat például az, hogy az online vásárlás általánossá váljon, és ez legyen a normális az offline-al szemben, valamint az is, hogy az online vásárlás ügyfélélménye javuljon.

Olvastad már előző blogcikkünket? Ha nem, akkor kattints ide: így használd a TikTok-ot e-kereskedőként.

Berta Gergő
06 30 386 2627
gergo.berta@maximumbusiness.hu