Mi kell ahhoz, hogy népszerű legyél a TikTok-on?
Amíg néhány hónappal ezelőtt a legtöbb ember vitatta, hogy egyáltalán az alkalmazás életben marad-e, vagy hogy egyáltalán marketing szempontjából lesz-e értelme használni a TikTok-ot – mára már a legtöbb ember és vállalkozás felfedezte a kínai videoalkalmazásban rejlő hatalmas lehetőségeket.
Több mint két milliárd alkalmazásletöltéssel és több mint 800 millió aktív felhasználóval havonta a TikTok növekedése – úgy tűnik megállíthatatlan.
Hogyan működik a TikTok algoritmusa?
Csakúgy, mint bármely másik social media óriás, a TikTok sem fedi fel teljesen algoritmusuk működését. Néhány platform-szakértő azonban az alábbiakat feltételezi tapasztalatai alapján.
A szakértők úgy vélik, hogy vannak bizonyos stádiumok, amelyeken a TikTok videóknak át kell haladniuk, azért hogy növekedjen a látogatottságuk. Vannak mérföldkövek, például ilyen lehet egy bizonyos megtekintési idő elérése, melynek az elérésével növelheted annak az esélyét, hogy videóid szélesebb közönséghez is eljussanak.
Ha folyamatosan fent vagy a “Fedezz fel” oldalon, akkor ez lehet a leghatékonyabb módja a közönséged gyors növekedésének.
Természetesen úgy is növelheted követőid számát, ha folyamatosan új tartalmakat töltessz fel a TikTok-ra.
A TikTok szakértői azt is feltételezik, hogy a megtekintés ideje a siker elsődleges mutatója a platformon. Ebben az esetben pedig erre kell gondolni:
- meddig nézik meg a felhasználók a videódat,
- befejezik-e a teljes videód megtekintését.
Három kulcsfontosságú időszakasz van szerintük a TikTok videó megtekintésére vonatkozóan:
- három másodpercig nézik,
- öt másodpercig,
- és tíz másodpercig.
Ha a legtöbb ember TikTok videódnak csak az első három másodpercét nézi meg, vagy még kevesebbet, akkor az algoritmus feltételezi, hogy tartalma nem releváns, vagy nem elég figyelemfelkeltő. Ebben az esetben csak egy kisebb felhasználói kör számára mutatja meg.
Ha a többség az első öt másodpercnél hosszabb ideig tekinti meg a videódat, a platfom feltételezi, hogy a TikTok videó releváns, és több ember számára fogja reklámozni azt.
Végül, ha sok felhasználó figyelmét kelti fel a videód és akár tíz másodpercig, vagy még ennél is tovább nézik a videót, akkor a TikTok algoritmusa még szélesebb közönségnek mutatja be videódat. Ugyanúgy, mint bármely más közösségi hálózat, a TikTok célja is az, hogy a felhasználók a lehető leghosszabb ideig használják az alkalmazást.
Összefoglalva így lehetsz sikeres a TikTok-on:
1. Kezd egy problémával, majd a megoldással.
2. Készíts rövid videókat.
3. Keltsd fel az emberek figyelmét.
4. A TikTok alkalmazáson belül hozd létre tartalmadat.
5. Kérd meg közönségedet lájkolja, ossza meg videóidat.
Berta Gergő
06 30 386 2627
gergo.berta@maximumbusiness.hu