SEO vs PPC

Ez az egyik olyan kérdés, amelyet gyakran feltesznek a marketing szakemberek. Vagyis azt, hogy a marketingre szánt büdzsét keresőoptimalizálásra fordítsuk, vagy PPC-re, illetve tanácsosabb lenne a kettő között felosztani.

Erre az egyszerű kérdésre nincs egyszerű válasz, mivel nagyon sokféle tényezőtől függ, beleértve:

 

  • Mik az üzleti céljaid
  • Milyen marketing költségvetés és erőforrások állnak a rendelkezésedre
  • Milyen iparágban tevékenykedsz
  • Hogyan teljesít a vállalkozásod jelenleg.

 

Ezek a kérdések nem új keletűek, hiszen az online marketing szekemberek között évről-évre megosztott ez a téma.

Számodra, aki egy weblap tulajdonosa vagy, illetve webshopot üzemeltetsz nehéz feladat lehet annak eldöntése, hogy melyik marketing csatornát válaszd céljaid elérése érdekében. Tehát az a nagy kérdés: 

jobb-e, ha kattintásokért fizetsz és PPC hirdetésekkel kerülsz a Google keresési eredmények élére, vagy

inkább egy hosszabb távú organikus, vagyis SEO stratégiába fekteted a pénzed és energiádat.

Az online világban nem szabad figyelmen kívül hagyni azokat a csatornákat, amelyek a keresőmotorok forgalmát irányítják a weblapodra – de melyik rendelkezik a kettő közül magasabb prioritással?

Attól függ.

A döntés meghozatalához meg kell értened a SEO és a PPC előnyeit, illetve hátrányait, valamint azt, hogy miként tudnak együtt működni a vállalkozásod növekedése érdekében.

Azt is szeretnénk kiemelni, hogy a PPC némi Google optimalizálás nélkül szinte biztosan többe fog kerülni, hiszen ha lassan töltődik be a weboldalad, vagy nincs mobilra is optimalizálva a landing oldalad, akkor az alacsony minőségi mutató növelni fogja a CPC-költségeket.

Keresőoptimalizálás

A SEO-ra úgy kell tekintened, mint egy hosszabb távú befektetésre különösen akkor, ha egy új vállalkozásról, vagy domain-ről van szó. Valójában hónapokig is eltarthat, amíg weboldalad, webáruházad a versenyképes kulcsszavakra a Top 10-be kerül.

A SEO folyamatos beruházást igényel. Előfordulhat, hogy alkalmanként fejlesztésekre lesz szükséged és azt is érdemes szem előtt tartanod, hogy webhelyed soha nem lesz 100% -osan “optimalizálva”. A folyamtos SEO stratégia magába foglalja a:

 

  • technikai SEO beállításokat
  • tartalom készítést
  • linképítést
  • adatelemzést
  • folyamatos SEO auditokat.

 

A SEO időigényes és az eredményességét befolyásolhatja az a több száz algoritmus frissítés, amelyet a Google évente végrehajt. Ezeket a változtatásokat egy rutinos és tapasztalt SEO szakember folyamatosan nyomonköveti.

PPC hirdetések

A PPC, vagyis a Google ads hirdetések megjelenésével szinte azonnali eredményeket érhetsz el pl. nyomonkövetheted a:

  • honlapod forgalmát
  • kattintásokat
  • konverziókat.

 

A PPC kampányok futtatása mellet szól, hogy a hirdetések beállításához, optimalizálásához általában csak tapasztalt PPC specialistára és maximum egy szövegíróra van szükséged, aki csábító hirdetési szövegeket tud írni, illetve elkészíti a landoló oldalakat.

SEO vs PPC – melyik a legjobb megoldás vállalkozásod számára?

Mind a SEO-nak, mind pedig a PPC-nek megvannak a saját előnyei és hátrányai. Íme néhány általános példa:

  • Ha gyorsan szeretnél eredményeket elérni – bármennyibe is kerül – válaszd a PPC hirdetéseket.
  • Ha már más forrásokból származnak értékesítéseid és hosszú távon maximalizálni szeretnéd a megtérüléseket, akkor fontold meg a SEO-t.
  • Ha új terméked van, vagy van egy visszautasíthatatlan ajánlatod, akkor próbáld ki a fizetett hirdetéseket. Könnyen és gyorsan forgalmat irányíthatsz a webhelyedre, beállíthatod a hirdetési limitet és ha úgy látod – szükség esetén kikapcsolhatod a hirdetéseket.
  • Ha tudatosan szeretnéd felépíteni a vállalkozásodat tartalom marketinggel ötvözve, akkor kérj ajánlatot működő és eredményes SEO stratégia kidolgozására szakértőtől.

Konklúzió: Hibrid választásként úgy is dönthetsz, hogy mindkettőt integrálod, mellyekel rövidebb, de akár hosszabb távon is eredményeket érhetsz el az online kereskedelemben.